Geen fan van lawaai...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo mensen,

Heb net een nieuwe amd 2800+ geinstalleerd in mn eigen comp, maar na een paar dagen begint de koeler op de processor vooral net na het opstarten erg veel lawaai te maken. Het klinkt ook niet echt stabiel ofzo(veel ups and downs zeg maar).Wat kan ik hier nou aan doen??

Groeten peter

Zit de koeler goed vast?

Gebeurt dat echt bij het opstarten, of ook als je een hoge belasting hebt?

Komen er geen draden in/tegen de koeling?

Hoi,

Ja heb mn koeler zelfs nog ff ietsjes aangedraaid, de draden bekeken, en dit lijkt allemaal goed te zijn.En nee heeft in principe niets met de belasting van mn processor te maken, klinkt gewoon in het begin heel hard en gaat dan steeds zachter. Na een half uurtje is het bijna weg maar blijft die een beetje zeuren(die ups and down)...

Gr peter:(

Het wisselen van snelheid is op zich normaal. Het lijkt er op dan je fan niet soepel loopt. Is ie goeed schoon?

Ja,

Wat ik zeg, hijs net ingebouwd en maak daarbij alles altijd goed schoon.heb net nog even mn processor zwaar belast maar dan geen verschil. hij begon t ook pas na een paar dagen te doen!Zou ik m misschien moeten smeren ofzo?Word echt gek van dat gebrom joh haha...

heb je een moederboard dat de fan snelheid aanpast? bijvoorbeeld het asus q-fan systeem?
dit past namelijk de snelheid van de cpu fan aan naarmate de cpu kouder/warmer word.

is het alleen onlogisch dat'ie meer lawaai maakt bij het opstarten....

mvg

db

Eventueel een andere koeler proberen?
Mischien heeft een vriend of kennis er een te leen, of anders de zaak waar je de CPU hebt gekocht.
Denk dat het probleem in de koeler gezocht moet worden.
Kijk eventueel wat de temperatuur van je CPU is, als die erg schommelt, en in verhouding staat tot de gedragingen van je fan, kan het zijn dat er iets scheelt met de "thermometer"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan