geen firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Helaas krijg ik mijn firewireverbinding niet actief, als ik mijn camera aansluit gebeurt er helemaal niets. Moet ik hier nou aparte drivers voor installeren? Met mijn vorige firewirekaartje hoefde dat niet, maar die heb ik helaas niet meer. Op de site van Asus kan ik niets hier over vinden, ik heb een asus p4p8x se mobo.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wél voor elkaar krijg?

In 2000/XP zijn firewire drivers ingebouwd. Staat de firewire wel actief in het BIOS (ik vermoed van wel, maar je weet nooit ;))

Ik denk dat het komt doordat het waarschijnlijk usb2.0 en firewirecombi is. Op de mobocdrom staat dat ik sp1 maar moet installeren, omdat daar wel drivers tussen zitten... stelletje luilakken...
Dus ik ga maar eens m'n productkey wijzigen en sp1 installeren :P
Ik zie trouwens in mijn bios nergens een optie waarmee ik firewire kan in- en uitschakelen, wel usb2.0, dus daar zal het wel zitten ;)

Okee, sp1 succesvol geïnstalleerd...

gevolg:

Nu wel usb2.0, maar nog steeds geen firewire (ieee1394 dacht ik)

help?
In de bios kan ik geen optie vinden waarmee ik firewire aan/uit kan zetten (komt niet in de lijst met onboard devices voor)

Kreeg net te horen dat mijn mobo geen firewireaansluiting heeft :confused: lekker snugger om er dan wel een firewirepoort op te zetten :(

status: opgelost

Volgens de specs op de site van asus heeft dat mobotje inderdaad geen firewire. De aansluiting zal van de behuizing zijn. Staat er op de factuur wel iets over firewire? Ik vind het tamelijk misleidend namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan