Geen floppy voor SATA driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
De driver kun je vinden op de moederbord cd-rom. Daar staat waarschijnlijk een map op met een stuk of drie bestandjes, die je op floppy moet zetten. Heb je geen moederbord cd-rom(meer) geef dan even exact op welk moederbord je hebt, dan kijken wij even naar een driver.:)

Hoe kan je dat doen wanneer je geen floppy meer in je systeem hebt zitten??

Slipstreamen met een XP installatie schijf, of even tijdelijk een floppydrive eraan te hangen. (geen USB flop)
ik heb het laatst moeten doen (slipstreamen) en vond het teveel gedoe en heb er van afgezien.

Uiteindelijk heb ik in de Bios de sata drive als IDE Compatible ingesteld en daarmee het probleem omzeild. Qua snelheid maakte het geen spat uit dus ben er tevreden mee.

Slipstreamen met een XP installatie schijf, of even tijdelijk een floppydrive eraan te hangen. (geen USB flop)
ik heb het laatst moeten doen (slipstreamen) en vond het teveel gedoe en heb er van afgezien.

Uiteindelijk heb ik in de Bios de sata drive als IDE Compatible ingesteld en daarmee het probleem omzeild. Qua snelheid maakte het geen spat uit dus ben er tevreden mee.

Met welk programma heb je dat gedaan. met Nlite???

Wel goed lezen he: "ik heb het laatst moeten doen (slipstreamen) en vond het teveel gedoe en heb er van afgezien".

Van tevoren had ik er veel over gelezen en besloot dat het de moeite niet waard was.
Nlite wordt vaak gebruikt ja.

Wel goed lezen he: "ik heb het laatst moeten doen (slipstreamen) en vond het teveel gedoe en heb er van afgezien".

Van tevoren had ik er veel over gelezen en besloot dat het de moeite niet waard was.
Nlite wordt vaak gebruikt ja.

Sorry te snel gelezen.

Maar toen je het had geinstalleerd kon je toen niet de harde schijf weer terug zetten naar SATA

Terugzetten naar sata kon wel, maar dan startte de boel niet meer op, immers geen drivers aanwezig. Ik had vooraf snelheidsmetingen gedaan toen er nog Vista op draaide en de drive in SATA mode werkte, en zie werkelijk geen enkel verschil in snelheid met de IDE compatible mode onder XP nu. Dat komt doordat een 5400 rpm schijf op een IDE interface al zijn volle snelheid kan halen en sata dus geen toegevoegde waarde heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan