Geen floppydrive, wel nodig voor controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Geen floppydrive, wel nodig voor controller voor nieuwe installatie

Hallo allemaal, ik heb een laptop zonder floppydrive waar fabrieks-uit XP Home en allerlei andere zooi op is geïnstalleerd. Nu wil ik XP Pro installeren en hem wat 'kaler' laten draaien. Hoe laat ik XP mijn SATA-controller herkennen terwijl ik geen floppydrive heb? Normaal druk je dan op F6 en laat je in de installatiemodus XP op de floppy kijken... Kan ik een aangepaste XP cd maken met de INF-bestanden van de controller erop zodat hij die standaard ook meelaadt? Zo ja, hoe pak ik dat aan?
TNX alvast, GRTZ fun_surfer.
 
Laatst bewerkt:
je moet ff in je bios als eerste apparaat je cdrom drive instellen ipv floppy drive anders werkt het met de cd ook niet en als 2e apparaat je master hdd
 
Dank je wel alvast, ik zie heel erg veel nuttige informatie, van het week-end kijk ik hier even op mijn gemak naar, ik kom er zeker op terug! Mijn BIOS staat inderdaad al zoals je meldt. TNX, fun_surfer.
 
Beste allemaal, ik ben op die sites geweest en doorgeklikt naar diverse andere sites, enkele gingen over het mee-installeren van drivers voor als XP al begonnen is met de installatie (hier had ik dus niets aan) maar ook enkele waar ik wel wat mee denk te kunnen! Ik zet hem voorlopig als opgelost omdat ik denk dat ik er verder wel uit zou moeten komen, zij het na waarschijnlijk heel wat uurtjes proberen... Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan