Geen foto te zien na publicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

accnap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Dag allemaal,

Ik ben hier nieuw, en heb eerst het internet afgestruimd om de oplossing te vinden.

Heb een 'simpele' website gemaakt met Frontpage 2000, met heel veel foto's. Het publiceren via de FTP-server was al een heel gedoe. Maar nu de website wel online staat www.beterfietsen.nl, is geen enkele foto te zien. Wat moet ik doen?!

Het mapje 'images' heb ik ook geupload in de FTP-server... toch worden de foto's niet getoond; zoals bv. de Header (toch staat er bij eigenschappen: "http://www.beterfietsen.nl/images/index/Header%20Beter%20Fietsen.jpg")

Alvast bedankt voor de reacties.
Ashley

Het is belangrijk dat de afbeeldingen in hetzelfde mapje zitten als waar de inhoud van je website, met de tags voor je images, ook in zitten. In de meeste gevallen in index.htm. En uiteraard moeten de namen van je images exact overeenkomen met de namen in de tags. Is dat allemaal niet zo, dan kan mijn browser geen beelden downloaden van jouw website.

Inderdaad:
http://www.beterfietsen.nl/images/index/Button Reparaties.JPG
is er niet.

Overigens zijn het dus wel twee mappen:
/images/index/
Zul je toch de mappen en de files moeten uppen.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je plaatjes reeds in een map zitten welke staat IN de map waar ook je sitefiles staan.

en
Button%20Reparaties.JPG
is natuurlijk uit den boze.

Gebruik NOOIT:
HOofdLetTers in namen
sp at ies in namen dan krijg je %20 in de naam
en
.JPG zou jpg moeten zijn.

:cool:

Echt super dat jullie zo snel reageren en ff de tijd voor me nemen!!

Maaruh, ik heb ALLE mappen en bestanden die ik heb gemaakt met Frontpage geupload op de ftp-server: ftp:///ftp.beterfietsen.nl

Het moet toch niet uitmaken, dat je alle foto's geschikt hebt in een apart mapje 'images' en daarbinnen weer in categoriën?!

De namen komen precies met elkaar overeen, ik heb namelijk eerst alle foto's geplaatst in het mapje 'images' binnen Frontpage en van daaruit in de site geplaatst. Daarna heb ik al die mapjes etc. op de ftp-server gezet.

Is er niet een simpelere oplossing ipv de hele website opnieuw te maken en de namen van alle bestanden per se A) in kleine letter B) aan elkaar vast (als 1 woord).

Laatst bewerkt:
Het verhaal van geen hoofdletters en geen spaties is geen halszaak, je hebt wel kans dat het hier en daar niet goed gaat in sommige browser, maar alsnog zou hij op z'n minst een aantal plaatjes moeten laten zien.
Maar de mappen waar naar jij verwijst in de index.htm staan echt niet op de server.
Probeer maar eens naar www.beterfietsen/images te gaan, dan krijg je een 404 fout te zien, dat houdt in dat de betreffende bestand (map in dit geval) niet op die server aanwezig is.
Je kan wel handmatig die mappen nogmaals uploaden naar je site.

Ik denk eerder dat je van je hostingbedrijf hebt doorgekregen waar de bestanden moeten komen, heel vaak is dat b.v. de map "httpdocs".
Daarin moeten al jouw mappen en bestanden in komen, inclusief je index.htm.
Ik weet niet welk hosting bedrijf je hebt, maar dat zal ongetwijfelt ergens in hun papieren/website staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan