Geen foutmelding maar irritant

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Tis geen foutmelding maar ik krijg elke keer een berichtje van messenger-service dat er spyware op mijn PC is gevonden. Je kunt dan gratis scannen, hij vindt nogal wat bestanden maar als je ze dan wilt verwijderen moet je registreren en BETALEN. Dat wil ik dus niet. Maar ik wil wel van die irritante melding af. Kan ik dat uitschakelen

Helaas. Die heb ik al lang. Ook geprobeerd en alles verwijderd maar blijkbaar vindt windows meer spyware dan ad aware.

Start, instellingen, configuratiescherm, systeembeheer, services. Zet daar de messenger service uit (dat heeft geen invloed op msn messenger)

Hoi,

Ga naar Start -> Uitvoeren en type in de balk: services.msc
Klik OK.
Een nieuw venster wordt geopend met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar de service: Messenger.
Dubbelklik daarop.
Een nieuw venster wordt geopend.
Klik in dat nieuwe venster op de knop "Stoppen" en kies achter Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.

De Messenger Service is nu uitgeschakeld.:)

En eventueel (mocht je nog problemen ondervinden) voor de zekerheid een Hijack This Log plaatsen: dat kan op een ander forum (www.antispywareoffensief.nl) waarmee Helpmij een samenwerkingsverband is aangegaan. lees dit eerst: klik > Hijackthis Logs

(en nooit reageren op dat soort verzoeken, ook sommige website komen wel eens met zo'n irritant waarschuwings-schermpje om op spyware te scannen, in de regel belandt je dan van de regen in de drup. Voor info over spyware is www.antispywareoffensief.nl sowieso al een bezoekje waard)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan