Geen gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard Thuis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Ik heb net een nieuwe laptop en heb die aangeloten in plaats van de oude. Alles gaat prima, totdat de laptop naar standby gaat. Daarna kom ik niet weer op internet. Met ipconfig geeft hij keurig het ip-adres, subnetmask en gateway van het modem aan. Als ik echter een ping naar de gateway van het Zyxel modem geef, volgt er een time out. De standaard gateway is dan niet te bereiken.
Nadat ik de laptop opnieuw heb opgestart is de gateway wel te bereiken. Op de laptop staat Windows XP, het modem is een Zyxel Prestige serie 2000.
Wie weet raad?

Gerard Thuis zei:
Ik heb net een nieuwe laptop en heb die aangeloten in plaats van de oude. Alles gaat prima, totdat de laptop naar standby gaat. Daarna kom ik niet weer op internet. Met ipconfig geeft hij keurig het ip-adres, subnetmask en gateway van het modem aan. Als ik echter een ping naar de gateway van het Zyxel modem geef, volgt er een time out. De standaard gateway is dan niet te bereiken.
Nadat ik de laptop opnieuw heb opgestart is de gateway wel te bereiken. Op de laptop staat Windows XP, het modem is een Zyxel Prestige serie 2000.
Wie weet raad?

Ik kan me herinneren dat je je hardware kan instellen om wel/niet mee in standby te gaan, ik weet alleen niet meer waar.
Misschien brengt dit iemand op een idee?
Wie weet kun je het probleem omzeilen door dat uit te zetten.

hamet zei:
Ik kan me herinneren dat je je hardware kan instellen om wel/niet mee in standby te gaan, ik weet alleen niet meer waar.
Misschien brengt dit iemand op een idee?
Wie weet kun je het probleem omzeilen door dat uit te zetten.

Met "dat" bedoelde ik de energieinstelling van je netwerkkaart dus. ;)

Misschein kun je ons wat meer vertellen over je netwerk bv of je met dhcp werkt en of het draadloos is.

Weet je zeker dat je voor de stand-by wel naar je gateway kon pingen? misschien een domme vraag maar toch..

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik weet dat ik de standby modus kan uitschakelen via energiebeheer in het configuratiescherm. Ik wil die standby voorziening echter wel behouden.

Ik denk even mee...
Ik heb dit verschijnsel nog niet meegemaakt.

Probeer eens het volgende

in Energiebeheer
Systeem op standby na xx mintuten
Systeem in slaapstand nooit.

Het kan zijn dat het systeem in slaapstand komt.

Wat gebeurt er zonder firewall?

Nogmaals:
Misschien kun je ons wat meer vertellen over je netwerk bv of je met dhcp werkt en of het draadloos is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan