Geen gegevens als 1 query geen gegevens heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een doorlopend formulier, iedere regel een record, dat een overzicht geeft van uit te voeren inspecties. Deze gegevens komen uit een gekoppeld Excel bestand, alleen lezen.
Vanuit dit formulier worden per regel een aantal data gekopieerd naar een ander formulier dat inspecties inpland, deze data zit wel in de dB zelf.
Nu wil ik aan dit eerste formulier een veld toevoegen dat voor elke inspectie de laatst ingeplande datum toont.
Dit lukt prima met één probleem, als er voor een bepaalde inspectie nog geen laatste plandatum is, wordt de gehele regel met inspectie niet getoond en ik wil ook deze in het overzicht hebben.
Ik zou denken, toon alle gegevens uit de ene query en alleen gegevens uit de andere als ze er zijn. Maar Joins anders dan type 1 worden geweigerd.
Ook allerlei Iff Null contructies helpen me vooralsnog niet verder.

Hoe krijg ik regels te zien als die laatste datum nog ontbreekt?

Bijlagen

• HelpMij.jpg
    HelpMij.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 45
Je zou denken dat je op de goede weg zat, maar dat zit je denk ik niet. Ik zou er een UNION query van maken.

Even zitten googlelen, maar de 3 query's die samen de data leveren hebben wel relaties.
De PRT bevat een paar duizend records, de lokatie query beperkt de data tot enkele EG nrs en de lastdate moet die datum toevoegen horende bij EN die inspectielijst EN die lokatie.
Heb de indruk dat een UNION query hiervoor niet geschikt zal zijn.

Laatst bewerkt:
Heb eerst de laatste datum toegevoegd in een query met juiste join type (vreemd genoeg al een paar keer zo gehad voor het werkte.....) en daarna deze query gebruikt voor het formulier.
Die juiste weg suggestie deed 't 'm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan