geen gegevens in formulier kunnen invullen na gebruik query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

ik heb 2 tabellen naw + org.
Via een query koppel ik deze aan elkaar op het veld relatienummer in beide tabellen.
Vervolgens heb ik een formulier wat gekoppeld is aan deze query.
Als ik nu het formulier open - dan gebruik ik een 2e onafhankelijk formulier om alleen die records te krijgen van bv het jaar 2014. (met dank aan OctaFish voor deze oplossing) - dan kan ik geen gegevens wijzigen of toevoegen via het formulier.

Nu heb ik dit al eerder een keer meegemaakt en toen was het probleem dat ik een formulier had die zijn gegevens haalde uit een query die gebaseerd was op een query.
Nu plaats ik door het onafhankelijke formulier alleen zoek criteria in een query, kan dit dan ook niet?

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is of wat ik kan doen?

Alvast hartelijk dank

Friend

Nu plaats ik door het onafhankelijke formulier alleen zoek criteria in een query, kan dit dan ook niet?
Ik snap niet helemaal wat je nu doet; een onafhankelijk formulier kun je sowieso niet gebruiken om gegevens te wijzigen of toe te voegen, tenzij je knoppen hebt die een bijwerkquery resp. toevoegquery uitvoeren. Een formulier dat is gebaseerd op een query kan best records muteren, mits je de velden uit de juiste tabel haalt. En geen Totalenquery gebruikt bijvoorbeeld, dan kan het ook niet. Of een Union query. En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te bedenken. In beginsel is het simpel te controleren: als je een query maakt, en je kunt in die query een record toevoegen, dan werkt dat ook in het formulier zo. Is de query niet updateable, dan is het formulier dat ook niet. Trial and Error dus :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan