Geen geheugen aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NedNL

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Hallo allemaal,

Onze school is toe aan nieuwe computers, omdat de huidige pc's te langzaam zijn geworden voor het netwerk. Dat betekent dat wij de ietwat verouderde modellen mee mogen nemen naar huis :). Het probleem alleen is, is dat het geheugen niet meer aanwezig is. Het opstarten van de pc is daardoor onmogelijk. Ik weet dus niet wat voor systeem het is en wat voor soort geheugen er geplaatst moet worden, om het allemaal weer operationeel te krijgen.

Dus hoe kom ik erachter wat voor geheugen in de pc moet, zonder dat de pc aan kan? :confused: Wie weet een oplossing voor me? Bedankt in ieder geval.

Als het om merk pc gaat zoals Compaq/Dell etc dan kun je dit via Google vinden door merk + type nummer in de vullen. Dan komt je er meestal wel achter wat het is en wat voor geheugen erbij hoort.

Als het merkloze pc's zijn dan de kast openmaken en op het moederbord zoeken naar een merk + typenummer van het moederbord en evt type je er geheugen of memory bij.

Dan kom je er meestal wel achter.

Hoi,

Hoe weet ik hoe zo'n typenummer eruitziet? :confused: Ik zie op verscheidene chips e.d. allemaal getallen staan. Het merk van de pc is trouwens DELL.

Als het om merk pc gaat zoals Compaq/Dell etc dan kun je dit via Google vinden door merk + type nummer in de vullen. Dan komt je er meestal wel achter wat het is en wat voor geheugen erbij hoort.

Als het merkloze pc's zijn dan de kast openmaken en op het moederbord zoeken naar een merk + typenummer van het moederbord en evt type je er geheugen of memory bij.

Dan kom je er meestal wel achter.

Waarschijnlijk zit er op de achter- of zijkant van de PC een sticker met serienummer - SN/ XXXXX - en productnummer - P/N XXXXX .

Zoek met die gegevens op de support site van de fabrikant naar de specificaties va de PC :

http://support.dell.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan