Geen gehoor, wel verbinding(vaste telefoon)

• Onderwerp starter Onderwerp starter tomdb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdb

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn telefoon.
Soms 'valt de verbinding tijdens het telefoneren weg', maar de ander kan mij nog wel horen als ik in de hoorn praat, ik hem niet. Ook kan ik soms niet bellen of gebeld worden. Ligt dit aan de bedrading of moet ik een nieuwe telefoon? Of kan het aan allebei liggen?

Alvast bedankt:thumb:!

Tom

Als je telefonie hebt van een internetaanbieder, m.a.w. een soort modemkastje van waaruit telefonie en internet worden geregeld, dan kan je overwegen om even de stroom van het modem af te halen en opnieuw op te starten. De zogenaamde Liveboxen, Esperiaboxen en hoe het ook allemaal moge heten zijn kleine computertjes. Soms wil een reset wel eens verhelderend werken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie:D. Ik hoop dat het gaat werken, je hoort nog van me.

en heb je net zoals ik een (Orange) thans Online livebox, dan hoef je alleen maar even met Online te bellen en ze sturen je een nieuwe livebox (Thompson modem) omdat met de oorspronkelijke Orange Livebox veel mensen telefonie problemen ondervonden en ondervinden en alleen zij die telefonisch daarover klagen krijgen per omgaande een nieuwe. De oude mag je zelfs behouden.................. ;)

Haha nee die heb ik niet.
De reset hielp helaas niet. Volgens mij ligt het aan de bedrading, want voor dat we internet-bellen kregen hadden we ook al problemen. Nieuwe telefoon hielp toen ook niet. Met internet nooit problemen, dus dan is het denk ik de bedrading vanaf de splitter naar de telefoon ofzo? Ga even uitzoeken hoe die draadjes precies lopen.

Meest gemaakte bedradingsfout is dat de splitter niet als 1e apparaat zit na het ISRA punt. Zit de splitter bij jou als 1e?

Jep. Gelijk na de 'stekkerdoos' komt de splitter.

Tja, dan valt er verder vrij weinig te verklungelen.

Even om misverstanden te voorkomen : met splitter bedoel ik dus GEEN telefoonsplitter, maar de door de provider meegestuurde ADSL splitter.

Laatst bewerkt:
Hm, dan weet ik even niet wat je bedoelt. Mijn splitter ziet er zo uit:
splitter4a.gif

Is dit de ADSL of telefoonsplitter?

Toevoeging:
Ik heb even gekeken hoe de draadjes liepen en heb er in paint een plaatje van gemaakt. Ik hoop dat het duidelijk is:
attachment.php

Ik vond het vreemd dat er geen draadje vanaf het telefoongedeelte van de splitter liep. Maar misschien hoort dat juist zo omdat ik via internet telefoneer?

Bijlagen

• telefoonsysteem.jpg
    telefoonsysteem.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 871
Laatst bewerkt:
Helaas weet ik niets af van internet bellen.
Wat is dat precies / hoe werkt dat?

Ik weet ook niet precies wat het inhoud. Volgens mij bel je dan via je internetverbinding waardoor je goedkoper uit bent oid. Maar hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet. Ik weet wel dat we voor dat we aan internetbellen deden geen linksys kastje nodig hadden...

Weet je zeker dat je die splitter nog wel nodig hebt?
volgens mij niet.
Sinds ik telefonie heb heb ik de tel. lijn in de modem en van uit de modem naar telefoon.
wat voor een modem heb je en welke provider?

Laatst bewerkt:
Ik heb een SpeedTouch 546, provider is HetNet. Maar ik zou echt niet weten of ik die splitter gewoon weg kan laten.
Ik hoorde trouwens vandaag dat mensen als ze mij bellen een in-gesprektoon krijgen terwijl wij op die tijdstippen niet aan het bellen waren. De hoorn ligt er eigenlijk ook altijd op...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan