Geen geldige IP configuratie / niet de juiste instellingen wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
Hoi,

Ik ben nu al de hele middag bezig met uitvogelen waarom mijn internet op mijn laptop niet meer werkt maar ben nu wel een beetje ten einde raad zeg maar:confused:

Eerst maar even wat info over het netwerk ed. hier:
- Internetaansluiting via de kabel
- Laptop gebruikt Windows 7
- Firewall staat uit, alleen de realtime van microsoft security essentials is ingeschakeld (dit is het probleem ook niet, want die heb ik ook uitschakeld gehad)
- Router is van Belkin, type weet ik zo even niet. Verbinding is ingesteld op dynamisch.
Van netwerkenkaarten heb ik geen verstand maar dit staat er bij de netwerkadapters:
Lan-verbinding: Realtek RTL8102E
Draadloze verbinding: RT173 USB draadloze lan-kaart
Draadloze verbinding 2: Microsoft virtual WIFI miniport

Het probleem is het volgende:
Sinds gisteravond werkt mijn internet niet meer, vanmorgen heeft het het nog heel even gedaan via de LAN-verbinding maar ook toen was deze heel instabiel. Later werkte niets meer. Voor zover ik weet is er niets veranderd, ik heb alleen gistermiddag een schijfopruiming uitgevoerd en hierbij ook tijdelijke bestanden verwijderd, alleen heb ik daarna tot 's avonds laat nog wel gewoon internet gehad.
Dit probleem geldt zowel voor de draadloze verbinding als voor de LAN-verbinding.

Foutmeldingen:
Draadloze verbinding: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten het netwerk (met een rood kruisje erbij)
LAN-verbinding: Geen geldige IP-configuratie

Ik heb mijn laptop inmiddels rechtstreeks met de router verbonden maar blijf hetzelfde probleem hebben. De desktop is via LAN-aangesloten en werkt wel gewoon en mijn telefoon is via WIFI aangesloten en werkt ook gewoon. Deze staan trouwens ook allebei in de lijst van DHCP-clienten in de router setup.

Ik heb alle instellingen nagekeken en nogmaals helemaal opnieuw ingevoerd in mijn laptop. Maar ook dit helpt niet.

Nu kwam ik na heel veel gegoogle vandaag uit op het probleem dat mijn laptop zeer waarschijnlijk geen ip adres ontvangt van de router. Via cmd en dan ipconfig, krijg ik een ip adres te zien beginnend met 169. en ik heb al gelezen dat dat betekent dat de pc geen ip ontvangt. Ook staat er geen standaard gateway bij. Bij draadloze verbinding staat overigens dat het medium niet is aangesloten. Release en renew en opnieuw opstarten heeft geen zin, ik krijg dan de melding bij alledrie de adapters dat het medium niet is aangesloten....

Alle instellingen van de router zijn dus juist en aangezien de andere twee apparaten nog wel werken, lijkt het mij het meest logisch dat er iets met mijn laptop niet goed is. Winsockfix helpt trouwens ook niet.

Oh ja enne met de LAN verbinding heb ik wel toegang op het thuisnetwerk alleen niet op internet en met de draadloze krijg ik als ik het juiste beveiligstype (WPA2) ed. overneem vanuit de router steup, dat rode kruisje. Selecteer ik WEP dan krijg ik alleen een driehoekje met een uitroeptekentje (beperkte verbindingsmogelijkheden). Als ik het netwerk verwijder en opnieuw instel krijg ik eerst de vraag om de 6 cijferige pincode van de router in te tikken of kan ik eronder aanklikken gebruik te willen maken van een beveiligingssleutel. Dit was eerst ook niet het geval:confused: De pincode invoeren of juist overslaan ed. werkt ook allemaal niet.

Zo volgens mij heb ik nu wel alles beschreven wat ik tot nu toe weet....hoop dat er iemand is die mij kan helpen:)

Dankjewel alvast:thumb:

zet eens modem uit en router uit en computer uit. Zet modem aan, 10minuten later of zo de router, en weer ens 5 minuten later de computer. Werkt het dan? Denk eraan dat het modem ook een paar minuten uit moet staan, voor dat je weer begint.
En sluit de laptop bedraad aan en zet op de laptop draadloos internet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan