Geen geldige Win32-toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richardje

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Goedenavond,

Ik heb een legale versie van Microsoft Office Professional Plus 2010 en deze probeer ik nu te installeren maar dit lukt niet want ik krijg de volgende foutmelding: 'F:\ is geen geldige Win32-toepassing'. Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.
Een mogelijke oplossing die hier staat werkt helaas niet.
Graag zou ik van iemand advies willen hoe ik dit op moet lossen voordat ik zelf iets ga doen en het probleem alleen maar groter maak.
Mijn computer werkt op windows XP en Service Pack 3 is geïnstalleerd.

Bij voorbaat dank,

Richard

Heb hetzelfde probleem.
Ik probeer Office 2010 Professional Plus te installeren, maar krijg de foutmelding:
"Setup kan niet worden uitgevoerd.
Als u dit product wil installeren moet op de computer één van volgende besturingssystemen zijn geïnstalleerd:
x86-platform (Windows 7, Windows Vista SP1, Windows XP SP3)
x64-platform (Windows 7, Windows Vista SP1, Windows XP SP3)"

Op de website van Microsoft lees ik toch dat er zowel een 32-bit als een 64-bit versie op dezelde dvd staat!

Wie kent een oplossing?

Bij mij is het installeren inmiddels gelukt. In de verpakking zaten bij mij 3 DVD's, waarvan 2 naar mijn idee exact hetzelfde waren. Ik heb alle DVD's geprobeerd en bij 1 lukte het om Office te installeren wanneer ik bij 'Deze computer' op de DVD klikte. De setup voor de installatie startte dus niet automatisch op. Maar inmiddels werkt alles prima en het is een hele verbetering ten opzichte van een Officepakket uit ongeveer 2002 :)

Ik zal de vraag nog even als onopgelost houden omdat 'digicat' met exact hetzelfde probleem zit en nog geen oplossing heeft.

Met vriendelijke groet,

Richard

Bij mij zitten er ook 3 dvd's in het pakket:
- Microsoft Office Professional Plus 2010
- Business Contact Manager 2010
- Office Communicator

Alleen de eerste dvd bevat dus de software voor het Office pakket.

Ik ben nog altijd naarstig op internet naar oplossingen aan het zoeken.

Zou het kunnen dat ik niet kan installeren omdat ik geen Service Pack 1 van Windows Vista geïnstalleerd heb?

Het is toch niet te geloven dat je zoveel problemen kan hebben om een software pakket te installeren!
En dat er nergens op de website van Microsoft een handleiding, een oplossing te vinden is!
Of misschien is die er wel, maar hebben ze ze zo goed verstopt dat ik ze nog niet heb kunnen vinden.

Beste Digicat,

Ik denk inderdaad dat, gezien de foutmelding die u krijgt, het probleem ligt bij het ontbreken van Service Pack 1. Als ik u was zou ik dit eerst installeren en vervolgens proberen om Office te installeren.

Succes

P.S. Ik zie nu toch dat de 3 DVD's verschillend zijn, maar de DVD waar 'Microsoft® Office Professional Plus 2010 (Product Key Required)' op staat heb ik gebruikt voor de installatie.

In VMWare (virtual machine) heb ik een Win7 geïnstalleerd - geen Office 2007.
Daar lukt de installatie van Office 2010 wel.

Het probleem is dus
- ofwel het ontbreken va SP1 voor Vista
- ofwel de eerder geïnstalleerde Office 2007

Ik zoek het verder uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan