Geen geluid alleen een bieb

Status
Niet open voor verdere reacties.

essiebessie3003

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Ik heb een HP pavilion dv9700 windows vista
Ik ben sinds enkele maanden mijn geluid kwijt bij het luidsprekertje onderin staat een kruis en als ik erop ga staan met de muis staat er dat er geen audio output device is geinstalleerd.
En als er een melding komt krijg ik een irritante beep.
Ik heb ook al in mijn device manager gekeken en daar staat ook niets voor geluid.
Ik ben al op zoveel sites geweest inclusief HP maar als ik een driver wil installeren geeft hij aan dat ik er geen device voor heb en viseversa.
Snap er echt niets meer van is er misschien iemand die mij hierbij kan helpen?
Alvast vriendelijk bedankt :love:

Laatst bewerkt:
Apparaatbeheer, rechtse muisklik op achtereenvolgens álle geluidshardware en installatie ongedaan maken. Daarna machine opnieuw opstarten.

Volgens mijn laptop heb ik er niets op staan wat met geluid of audio te maken heeft, ik kan in ieder geval niets vinden :(

Ik heb er NVIDIA vanaf gehaald en hem opnieuw opgestart waarna bij het opnieuw opstarten hij nieuwe drivers ging installeren 1 ging er goed maar de 2e komt er te staan windows was unable to install your coprocessor en a chipset in your computer is missing a driver

Dan heb jij mogelijk ooit eens Windows opnieuw geïnstalleerd en verzuimd de moederborddrivers te installeren ná installatie van Windows?

Geen FN + F?? toets ingedrukt, zodat je het geluid niet hoort.

Rechtermuisknop het luidsprekertje.
Kies geluiden.
Dan tabblad afspelen.
Wat zie je daar?

Luidsprekers?
Als standaard instellen.

Apparatenbeheer.
Dan besturing voor Geluid, Video en Spelletjes.
Zie je Realtek staan?
Rechtermuisknop erop.
WEl ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
@ gast0225
Ik heb er in december een nieuwe harde schijf in laten zetten, eerst deed het geluid het wel maar midden februarie was het ineens verdwenen?!
Ik heb echt al alles geprobeerd ik heb gisteren de chipset via de hp website geinstalleerd maar zodra ik de drivers voor audio probeer te installeren komt er toch weer te staan dat ik er geen device op heb staan.

Het lukt niet bij elke installatie die ik probeer van een audio driver geeft hij code 10 aan :(

OOh en mijn laptop staat niet op de nederlandse site van HP omdat ik woonachtig ben in engeland en dus een engelse laptop heb en die staat niet op de nederlandse site.
Mijn laptop is een hp pavilion dv9700 en onderop mijn laptop staat model: 9823em

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze alle 3 gepobeerd maar helaas ik denk dat ik waarschijnlijk toch de recovery cd's moet bestellen.
Ik ben er al maanden mee bezig en snap er echt niets meer van echt heel irritant als je geen geluid op je laptop hebt ppffff
Maar wat ik niet snap is toen ik deze laptop 3 jaar geleden aan had geschaft er geen recovery cd's bijzaten omdat dat in de harde schijf zat ingebouwd ik heb voor de zekerheid toen de recovery op cd roms gebrand maar nu ik die erin doe met de nieuwe harde schijf herkend hij deze niet eens dus heeft dat wel zin om de originele recovery disks aan te schaffen?
Kan iemand mij ook even uitleggen hoe ik een screendump van mijn apparatenbeheer kan maken...thanks!!!

Laatst bewerkt:
Heb ik al gedaan ik heb eerst de chipset geistalleerd en daarna de audio driver geprobeerd maar dan komt er te staan: could not find the device for this driver

Laatst bewerkt:
Aangezien je nog steeds geen screendumpje van apparaatbeheer hebt bijgevoegd (met uitgeklapt audiogedeelte)............... lijkt het er erg sterk op dat je je probleem niet ernstig genoeg vindt ?

Laatst bewerkt:
Bij #13 staat toch echt de vraag hoe ik zo'n screendump kan maken
En in mijn apparaatbeheer staat niks over audio meer dus ook geen uitgeklapt audiogedeelte.

Laatst bewerkt:

heb het progje screenhunter gedownload en dat ging prime ik wil die file alleen nu plaatsen maar hoe moet dat zoals je hierboven ziet lukt dat dus niet

Download de Wizard 2010 en vertel wat je daar aantreft bij het soundicoontje.
Hoe je een screendump maakt ? Simpelweg op de prt-scr toets drukken en dan plakken in Word of Wordpad of in Powerpoint en dan als bijlage bijvoegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan