Geen geluid/beeld op windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

karstenk

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Ik heb na lange tijd mijn oude pc start klaar gemaakt maar mijn geluid hoor ik niet en ook een film kan niet worden bekeken op B.V media player. Ik had er normaal geen problemen mee het was altijd gewoon inpluggen en hij deed het. hoe kan dit opgelost worden?

gr karsten

Windows soms opnieuiw geinstalleerd?

En zo ja, ook alle benodigde druvers?

Windows soms opnieuiw geinstalleerd?

En zo ja, ook alle benodigde druvers?

Nee ik heb hem niet opnieuw geinstalleerd.. Ik weet dat ik dan mijn drivers van bv de boxen moet installeren maar ik heb der geen drivers bij gekregen destijds.. Op mijn laptod deed hij het meteen zonder maar iets te installeren.

Welke windows versie gebruik je en zie je gele uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer?

volgens mij is het gewoon de home edition van xp, ik heb hem namelijk destijds gekregen dus zeker weten doe ik niet. ik heb inderdaad de uitroeptekens zien staan.

Dan moeten dus toch je drivers geinstalleerd worden!

Is het een merk-pc, zoals b.v. Dell, Medion, Acer, Packerd Bell, HP, Compaq etc., geef dan naam en type van de pc.

Is het een zgn samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord

het is inderdaad een samengestelde pc

Moederbord is een asus X series A7V400-MX-EAYZ

Daarnaast heb ik wel een andere geluidskaart van Ati Radeon 9600 256mb en daar heb ik geen drivers van.

Laatst bewerkt:
het is inderdaad een samengestelde pc

Moederbord is een asus X series A7V400-MX-EAYZ

Daarnaast heb ik wel een andere geluidskaart van Ati Radeon 9600 256mb en daar heb ik geen drivers van.

Die Ati Radeon 9600 is geen geluidskaart maar je videokaart!

Ik ga ven voor je zoeken.

oh ok je merkt wel dat ik er weinig verstand van heb:o

Weet je misschien ook hoe ik weer een film kan bekijken op mijn pc?

We gaan bij het begin beginnen:

Ga naar http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Zet linksboven in het vakje Input Model to Search A7V400
Enter en kies daarna voor de A7V400-MX en Windows XP
Open het mapje Others en download daar de VIA 4 in 1 driver Package Service V4.51 for Windows NT4.0/98SE/ME/2000/XP/2003

Open daarna het mapje audio en download SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL.

LET OP: NU EERST de Via 4-in-1 driver installeren. dan opnieuw opstarten, dan de audiodriver.

Meld je even wanneer dit klaar is

Dat heeft Music je net vertelt.

Om weer iets te kunnen kijken op een fatsoenlijk beeld heb je dus je videokaart drivers nodig. En de overige drivers die je mist, waarschijnlijk ook je chipset drivers.

We gaan bij het begin beginnen:

Ga naar http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Zet linksboven in het vakje Input Model to Search A7V400
Enter en kies daarna voor de A7V400-MX en Windows XP
Open het mapje Others en download daar de VIA 4 in 1 driver Package Service V4.51 for Windows NT4.0/98SE/ME/2000/XP/2003

Open daarna het mapje audio en download SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL.

LET OP: NU EERST de Via 4-in-1 driver installeren. dan opnieuw opstarten, dan de audiodriver.

Meld je even wanneer dit klaar is

Dat heb ik net uitgebreid verteld!!!!!!!

Eerst de stappen van mrmusic volgen, daarmee komt het allemaal in orde.

ok ik ben bezig met het laatste gedeelte installeren.. je hoort zo weer van me!

Is dat bestandje niet gewoon een .exe? Dan gewoon op de gedownloade driver dubbelklikken en de instalatie begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan