Geen geluid Beeld wel via displaypoort HP Probook6450b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niklo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Hallo,

Ik heb een HP Probook 6450b gekocht, die is wel ouder maar dankzij i5 processor werkt die snel en goed. Ik heb Win 10 32-bit erop gezet en alles werkt behalve geluid via displaypoort. Dus als ik via displaypoort (via adapter) mijn TV aansluit krijg wel beeld op TV maar niet geluid. Ik heb bij gelui instellingen nagekeken en daar staat dat HDMI geluid apparaat niet aangesloten is terwijl mijn laptop is via displaypoort (via adapter) met TV is aangesloten.

Kan iemand mij helpen A.U.B.

Welkom bij de Helpmij!

Ik heb nog nooit eerder een device middels een displaypoort aangesloten gehad, maar de logica zegt mij dat een displaypoort signaal geen HDMI poort / signaal is, dus de constatering dat er bij 'geluid' staat dat er geen hdmi apparaat is aangesloten vind ik wel logisch, want de displaypoort is ook geen hdmi poort, toch?

Aan de andere kant......... lees dit even door, misschien dat de tips van een paar "collegaprobleemhouders" je op weg kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Ondersteund die displaysport naar hdmi adapter ook de audio?

Of kies je wel de juiste audio uitgang? de Intel HD audio?

Bij windows 7 werkt die wel, dus de displayport ondersteund wel audio naar hdmi adapter. Ik kan niet andere audio uitgang kiezen staat alleen luidspeakers op, bij Intel HD audio staat dat niet aangesloten is terwijl TV is aangesloten met HDMI kabel via adapter. Ik denk zelf dat bij driver zit wel wat andere drivers geprobeerd zonder succes.

Bij windows 7 werkt die wel, dus de displayport ondersteund wel audio naar hdmi adapter. .
Handiger dat je dat meteen vermeldt.... had mij een posting gescheeld.... :o En maakt het eenduidiger adviseren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan