Geen geluid bij Acer travelmate

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja1984

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
per ongeluk het geluidsbestand van me laptop gewist

Hoi, ik zit hier ook met een heel groot probleem

Nou, ik heb me laptop lopen leegmaken omdat er te veel programma`s op waren geinstalleerd, en nu heb ik het vermoeden dat ik het programma voor geluid ook heb gewist. Het is echt vervelend want ik kan me muziek niet luisteren. Het merk is Acer travelmate 2310, heb ook op de site gezocht naar het programma waarschijnlijk is het realtek hd audio nog iets wat ik nodig heb maar ik kan het niet installeren.

Help a.u.b.!!! ik weet niet meer wat ik moet doen en aangezien ik niet echt zo een genie ben op dat gebied

alvast bedankt!!

Je hebt je vraag in vijf oude topics gezet, maar je hebt die topic's niet gelezen. Doe dat eerst eens, Everest, Multimedia, Windows Audio, PCI/PnP Audio, naam van je moederbord.

geluid doet het niet

Hoi, ja ik heb ze inderdaad gelezen maar ik snap er niks van !

Heb je Everst dan al gedownload? Open dat programma en na de installatie kijk je wat er staat naast Multimedia, Windows Audio en daaronder bij PCI/PnP Audio. Zet die gegevens in je antwoord.

Ja ik heb dat ook geprobeerd maar hele site staat vol met dingen, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Ik een laptop van Acer Travelmate 2310 op de site zelf van Acer ben ik dus ook wezen kijken en er staat wel iets op waar je op moet klikken om dan de realtek hd audio te installeren maar hij wil maar niet openen

Mmm had even verteld dat je al bij Acer was wezen kijken...:confused:
Op de download-site staat de WDM driver voor AC '97 audio devices van de Travelmate 2300. Klik op die regel en kies voor opslaan. Download het Audio(1).zip bestand naar een map. Eventueel maak je eerst een map, b.v. D:\Downloads. Als de download klaar is, moet je het met WinZip of een ander Unzip-programma uitpakken. Je krijgt dan een aantal bestanden, waaronder Setup.exe. Dubbelklik erop en volg de aanwijzingen op het scherm. Herstart je laptop. (Zie afbeelding bestanden in bijlage.)
.

Bijlagen

• WDMACER.jpg
    WDMACER.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 62
Als je de bestanden en de mappen hebt uitgepakt (bijv. met het Windows zip-tooltje, door erop te rechtsklikken en te kiezen voor Alles uitpakken), en setup.exe werkt niet, kun je ook het volgende doen:
Start apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Rechtsklik op het audio-apparaat
Kies Stuurprogramma bijwerken, of kies anders die optie via Eigenschappen -> tabblad Driver
Kies: Nee, nu niet [Volgende klikken]
Kies: Ik wil zelf kiezen (geavanceerd) [Volgende klikken]
Klik aan: Ook op deze lokatie zoeken, en klik op Bladeren. Zoek de WDM submap op van het uitgepakte .zip bestand. [Volgende klikken]
Er wordt je dan een apparaat gepresenteerd. [Volgende klikken]
Volg de instructies.

Edit: Overigens kun je alle drivers voor je laptop makkelijk bij elkaar vinden met:
ftp://ftp.acer-euro.com/notebook/travelmate_2310/driver/

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe! Er staat bij apparaarbeheer uitroeptekens bij: stuurprogramma voor MICROSOFT WINMM WDM-audiocompatibiliteit en bij:

Multimedia -audiocontroller

Dus ik denk dat dat ook niet goed is dat er uitroeptekens staan, ik heb ook gedaan wat jullie mij hebben gezegd maar is nog niet gelukt, dus ik weet niet hoe en wat nou

Ga terug naar die Acer-site en download op dezelfde manier de Intel chipset driver. Installeer die ook en herstart de PC.

NB: klik ook op de ftp-link in de posting van dnties hierboven en download de "audio-zip" ook. Doe er hetzelfde mee als met de eerste.

Laatst bewerkt:
nou ik heb alles gedownload enso, het lijkt dat die realtek op me pc is geinstalleerd en de rest ook alleen die chipset wil niet zo goed werken. Ik heb het gedownload wel maar hij wil niet op mijn pc installeren ik krijg iedere keer een foutmelding. Dus nog steeds kan ik geen muziek luisteren, ik dacht dat het bij deze wel klaar was, verheugde me al erop maar ja, wel bedankt dat je me zo goed hebt geholpen en ik hoop dat je nog meer goede tips heb voor mij :thumb:

Ik heb de berichten betreffende sonja1984 uit het andere topic gehaald en een eigen topic gegeven, zo houden we de zaken netjes gescheiden.

In alle andere topics waar je jouw vraag bijgezet had, heb ik je berichten verwijderd.

Laatst bewerkt:
We beginnen opnieuw. Open Everest en kijk wat er staat bij Multimedia, Windows Audio en daaronder PCI/PnP Audio.
Geef op waar een rood of geel icoontje staat in Apparaatbeheer.
Klik in mijn handtekening hieronder op "Problemen met geluid". Loop het stappenplan na en geef op waar het bij jou fout gaat.
Zet de gegevens in je antwoord.

Nou, er staan dingen geinstalleerd op me pc en ik hoor nog steeds niks, wat betreft die everest ik weet niet wat ik met dat moet, ik kom op de site en allemaal dingen staan erop hoe weet ik waar ik moet zijn. Te ingewikkeld voor mij allemaal, ik ben al geen computergenie

Ik wilde ff zeggen dat het geluid het weer doet en ik ben er heel blij mee!!!
Het wilde eerst niet goed lukken maar blijkbaar zag ik iets over het hoofd, hahaah

helemaal toppie dank je wel!!!!!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan