Geen geluid bij het afspellen van een dvd in mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik in de goede forum zit, maar ik heb een probleempje met me mediaplayer

Ik heb mediaplayer 10.
Als ik een dvd wil afspellen in mijn mediaplayer dan krijg ik wel beeld alleen geen geluid. Terwijl als ik audio afspeel dan heb ik gewoon wel geluid. Het zelfde probleem heb ik met mediaplayer 9.

Weet iemand een oplossing.

Nee, want muziek bestanden, zoals wma, mp3, wav hoor ik wel. Ook avi bestanden die ik afspeel hoor ik

heeft dvd geen aparte geluidsingang!?
Heb je al een dvd afgespeeld in een andere speler.
PowerDVD ofzo? Heb je dan wel geluid? Ik denk dat er gewoon een schuifje naar benenden staat.

SUC6

Er zijn 2 mogelijkheden (voor zover ik weet)...

Maar check eerst of je dvd-drive wel een normale audio-cd (normale afspeelbare cd) afspeelt.
Als dit niet zo is, dan moet je je dvd-drive met een directe geluidskabel met je geluidskaart of op je moederbord verbinden.

Speelt je audio-cd netjes af, dan is het volgende aan de hand.
Windows Media Player speelt zelf geen dvd's standaard af, het programma gebruikt de toegang via geinstalleerde software zoals power-dvd.

Ik heb het een keer gehad dat de geluidsinstelling van mijn dvd-software (in dit geval power dvd) op digitaal uitgang stond. Dit wordt netjes overgenomen door Media Player. Zet deze instelling op analoog (net wat je wilt) en sluit je dvd-software af. Start media player nu opnieuw op en check je geluid van je dvd!

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan