Geen geluid bij Lenco platenspeler L-3866USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankfaber

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Berichten
31
Hallo,

ik had een vraagje; ik heb een Lenco platenspeler; L-3866USB en heb hem aangesloten op mijn PC (besturing Windows 7) als ik nu bijvoorbeeld een LP afspeel en ik heb Audacity open staan (daarvan heb ik versie 2.0.4) hoor ik geen geluid. Ik zie wel dat de plaat door Audacity wordt opgenomen en je kunt het opnameniveau bijstellen maar je hoort dus geen geluid. Pas als je de USB kabel uitplugt kun je het opgenomen bestand horen als je het opneemt. Dit is nuts! Waarom kan ik geen geluid horen tijdens het afspelen? Dat is ongelofelijk onhandig, vooral omdat ik die draaitafel niet alleen wil gebruiken om vinyl over te zetten maar ook gewoon om ze op mijn PC af te kunnen spelen. Hoogstwaarschijnlijk heb ik iets fout ingesteld, maar wat? Ik heb de gebruiksaanwijzing als PDF bestand gedownload maar daarin vind ik het antwoord op dit probleem niet. Volgens mij moet het gewoon kunnen dat je geluid hoort bij het afspelen.

Ik hoop dat er onder de forumleden iemand met de gouden tip komt. In afwachting,

Frank Faber...
 
mogelijk staat bij je geluidsinstellingen de output ook naar de usb platenspeler ivp de normale uitgang van je geluidskaart.
kijk daar eens in
 
Lijkt mij logisch, het geluid wordt nu "gecaptured", je zou bij geluiden e.d. de ingang miss kunnen veranderen zodat er rechtstreeks wordt afgespeeld.

Of via een usb female naar een stereo jack 3,5mm mocht je die kunnen vinden, dan gaat het via de geluidskaart als je mike ingang gebruikt.

Neem aan dat in de speler de riaa voorversterker zit.
 
Sorry maar ik weet even niet hoe en wat; USB female??? geluidsinstellingen wijzigen, via het configuratiescherm? Maar hoe? En gooi ik dan andere geluidsinstellingen dan niet door de war? Als ik bijvoorbeeld online muziek wil beluisteren of opgeslagen muziek, dat ik dan dankzij een gewijzigde instelling dat ook ineens niet meer kan beluisteren? Ik wil uiteraard alleen de instellingen van de Lenco wijzigen. Kunnen jullie alsjeblieft wat specifieker en in begrijpelijk Nederlands zeggen hoe en welke geluidsinstellingen ik moet wijzigen? Alvast heel hartelijk bedankt! Ik heb trouwens gemerkt dat er meerdere wegen naar Rome leiden; je kunt het waarschijnlijk op verschillende manieren aanpakken of zie ik dat verkeerd?

Het blijft hoe dan ook raar dat je niet mee zou kunnen luisteren bij het opnemen of enkel het afspelen van een LP. Vroeger als je met je cassettedeckje muziek van de radio opnam moest je toch ook mee kunnen luisteren bij het opnemen? Anders zou dat hetzelfde zijn als je geblinddoekt een drukke winkelstraat oversteekt.

In elk geval bedankt voor het meedenken.
 
hm, de USB naar de PC koppelen, en daarna de rode en witte tulp-plug dmv een Cinch-3,5 mm headphones adapter op je line IN zetten ...

EDIT: en ik denk iets te herinneren van: '' Full duplex geluidskaarten...''
 
Laatst bewerkt:
In de gebruiksaanwijzing staat juist dat je die tulpaansluitingen vooral niet moet gebruiken maar wel de USB aansluiting. En een Full duplex geluidskaart? acabadabra voor mij. De oplossing moet toch ergens in de instellingen liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat men bij Lenco platenspelers produceert die onbruikbaar zijn omdat je niet mee kunt luisteren. Is er dan niemand die helder uit kan leggen hoe en welke instellingen dat dan zijn?
 
http://www.lenco.eu/supportfiles/manuals/UM_L-3866_NL.pdf

2. Selecteer het “Edit” menu en dan “Preferences”.
Selecteer het USB audio apparaat onder de “Recording” selectie zoals
afgebeeld. Selecteer “Software Playthrough” om de audio te horen tijdens
het opnemen.

Dat ook zo gedaan?
Lees overigens ook dat de speler een tulp uitgang heeft en dan zou je idd een verloop naar 3,5mm jack kunnen gebruiken en die op de line-in van de geluidskaart kunnen plaatsen.
 
Klinkt misschien stom @Lange Pier maar waar vind ik dat edit menu als ik audacity open? Bij de stap daarvoor zou ik op "Microphone" moeten klikken maar dat zie ik dus ook nergens. Bovendien las ik ook dat deze instelling zoals jij hem van blz 8 van de gebruiksaanwijzing (PDF) doorlinkt voor de MAC geldt (staat bovenaan de bladzijde; direct daaronder komt het hoofdstuk Software Configuratie) en ik heb dus Windows 7.

Misschien toch die tulpaansluiting uitproberen?
 
Oeps, niet eens gezien maar op blz. 22 staat iets vergelijkbaars voor W7.
Denk wel dat het alleen werkt als je ook opneemt en niet zonder opname kunt afspelen maar probeer het uit.

En via die tulp gaat het sowieso werken want dan gaat het via de geluidskaart en vaak kun je via de weg ook opnemen.
 
Ctrl + P in Audacity.
En dan bij opnemen, daar kun je vinkje aanzetten.
Input selecteren in 2.0.4
AudaIn.gif
 
Laatst bewerkt:
EDIT: dit was inmiddels door LangePier aangegeven..
 
Laatst bewerkt:
Als ik in Audacity ctr-P toets krijg ik de volgende mogelijkheden zie afbeelding; maar het is onduidelijk wat ik precies aan moet vinken.

Naamloos.jpg
 
Als ik in Audacity ctr-p toets en ik kies voor opnemen kun je inderdaad enkele functies aanklikken. Ik heb nu alles aangevinkt maar hoor nog steeds geen geluid, ook niet tijdens het opnemen. zie afbeelding voor crtl-pctr p.jpg
 
EDIT: dit was inmiddels door LangePier aangegeven..
Klopt whittey, maar ik reageerde op:
Klinkt misschien stom @Lange Pier maar waar vind ik dat edit menu als ik audacity open? Bij de stap daarvoor zou ik op "Microphone" moeten klikken maar dat zie ik dus ook nergens.
(Handleiding is voor oude versie van Audacity n.l.)

@ frankfaber, juiste ingang (USB audio apparaat) geselecteerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat wat ik wil onmogelijk is. In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal. Ik probeer nu een tweedehands versterker te bemachtigen met een phono aansluiting; boxjes heb ik al inclusief bedrading want dat moet natuurlijk wel werken als ik de tulpstekkertjes aansluit op die versterker. Ik heb nog een hele oude versterker uit 1982 maar die is zo goed als overleden. Op mijn werk staat er ook nog eentje van mij dus die neem ik maandag dan mee naar huis. Binnenkort dit forum item dan maar afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan