geen geluid bij powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

sachak

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Bij sommige powerpoint presentaties, die ik per email toegezonden krijg, doet het geluid het niet.
Nu heb ik er weer eentje, waar het geluid 100% zeker bij zit maar niet afspeelt op mijn pc :confused:
Ik heb al microsoft powerpoint viewer gedownload, daarmee zou je ook presentaties gemaakt in 2007 goed moeten kunnen bekijken/beluisteren, maar dat is het blijkbaar niet :rolleyes:
Kan iemand mij hiermee helpen?

Hey,
Gaat het om "effecten", zoals applaus-geluidjes, whoes-geluidjes en bom-geluidjes uit powerpoint zelf, of om liedjes of fragmenten die in de presentatie afgespeeld moeten worden?
En werkt alleen het geluid niet, en de rest wel?

Hey,
Gaat het om "effecten", zoals applaus-geluidjes, whoes-geluidjes en bom-geluidjes uit powerpoint zelf, of om liedjes of fragmenten die in de presentatie afgespeeld moeten worden?
En werkt alleen het geluid niet, en de rest wel?

Idd alleen het geluid werkt niet, de rest wel.
Het gaat om fragmenten/liedjes :confused:

Kun je eens beschrijven waar het fout gaat in de presentatie, en hoe je het geluid hebt ingevoegd in de presentatie? Dan weten we al iets meer, misschien zit daar een fout...

Kun je eens beschrijven waar het fout gaat in de presentatie, en hoe je het geluid hebt ingevoegd in de presentatie? Dan weten we al iets meer, misschien zit daar een fout...

sorry voor de late reactie :o ik ben aan t verhuizen dus dit was er ff bij in geschoten

ik maak de presentaties niet zelf he, krijg ze per mail toegstuurd
de presentatie begint dan gewoon zonder foutmelding, ik heb gewoon beeld maar geen geluid

Heb ik ook een late post... XD :D

Oke, als je de presentatie toegestuurd krijgt, wat voor files krijg je dan? Je moet in ieder geval de volgende krijgen:
- de presentatie, in de vorm van jouwpresentatie.ppp
- het geluid(sfragment), in de vorm van geluid.mp3 of een ander geluidsbestand.

Heb je het geluidsbestand niet, dan is het logisch dat je niets hoort. Dat geluid moet erbij zitten.
Heb je die bestanden? Dan moet je kijken of in de presentatie goed verwezen wordt naar het geluidsbestand. Kijk hiervoor bij de eigenschappen van het kleine gele speakertje, dat je als het goed is ziet bij de dia waar het afgespeelt moet worden.

ik zie in de mail alleen de pps
maar dat zie ik ook alleen maar als het geluid het wel doet bij een bepaalde presentatie
ik heb er nu bijvoorbeeld eentje in mn mailbox staan waarbij ik geen geluid krijg, maar ik opende m op mn werk en daar deed het geluid het wel :confused:
ik zie ook geen geel speakertje maar heb dit gecheckt bij een presentatie waarbij het geluid wel werkt op mijn prive computer en daar zie ik dus ook geen speakertje bij :confused::confused:

Heb ik ook een late post... XD :D

Oke, als je de presentatie toegestuurd krijgt, wat voor files krijg je dan? Je moet in ieder geval de volgende krijgen:
- de presentatie, in de vorm van jouwpresentatie.ppp
- het geluid(sfragment), in de vorm van geluid.mp3 of een ander geluidsbestand.

Heb je het geluidsbestand niet, dan is het logisch dat je niets hoort. Dat geluid moet erbij zitten.
Heb je die bestanden? Dan moet je kijken of in de presentatie goed verwezen wordt naar het geluidsbestand. Kijk hiervoor bij de eigenschappen van het kleine gele speakertje, dat je als het goed is ziet bij de dia waar het afgespeelt moet worden.

Hmmm... dat is gek.

Als je in een presentatie een geluid toevoegt, bijvoorbeeld een deel van een liedje, komt er toch automatisch zo'n klein geel luidsprekertje in beeld te staan. Hierop moet je dan klikken als je het liedje wil horen. Misschien kun je, als het geen privé inhoud of zo heeft, (een deel van) de ppp hier eens posten (als bijlage). Dan gaat het iets sneller, zonder ingewikkelde beschrijvingen.

Je kunt je ook afvragen, als precies hetzelfde bestand het wel doet op je werk en thuis niet, of het geluid op je pc thuis wel goed is. Staat alles aan? (kijk of niks op mute staat als je rechtsonderin klikt op volume (naast de tijd) > mixer openen klikt).
Hoor je alle andere geluid (muziek, films etc.) wel thuis?

ja, mijn geluid doet het verders prima :thumb:

ik kan ze niet als bijlage toevoegen, ik krijg dan melding;
chinesetaal.pps:
Ongeldig Bestand

jammer, ik heb het regelmatig met leuke powerpoints dat ie t niet doet :(

Je kunt het bestand eerst inpakken, en dan uploaden:
zoek in verkenner (rechts klikken op het start vlaggetje > Verkennen) je presentatiebestand op, klik rechts op het bestand en kies voor Kopieren naar > Gecomprimeerde map, en geef het een naam. Upload nu dat ingepakte bestand (bijvoorbeeld powerpoint.zip). :thumb:
Dan zal ik er eens naar kijken, en de fout proberen te ontdekken (weet niet of dat vandaag nog gaat lukken, anders morgen of overmorgen wel...:rolleyes:)

okay, ik probeer het nog een keer :D

... nu krijg ik dat de gecomprimeerde bestanden nog te groot zijn (groter dan 100kb) :(

Bij sommige powerpoint presentaties, die ik per email toegezonden krijg, doet het geluid het niet.
Nu heb ik er weer eentje, waar het geluid 100% zeker bij zit maar niet afspeelt op mijn pc :confused:
Ik heb al microsoft powerpoint viewer gedownload, daarmee zou je ook presentaties gemaakt in 2007 goed moeten kunnen bekijken/beluisteren, maar dat is het blijkbaar niet :rolleyes:
Kan iemand mij hiermee helpen?

als je eerst wel muziek had en nu niet gewoon systeemherstel

Goede avond 'Sachak',

heeft u ooit nog eens een oplossing voor dit probleem weten te verkrijgen. Ik heb n.l. dezelfde problemen sinds enige weken. Gaarne ontvang ik uw antwoord. Met vriendelijke groet. Antonio

PS zie mijn berichtje van jl.week

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan