Geen geluid bij sommige video's op het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik ineens geen geluid meer bij sommige video's. Ik heb bij sommige video's op Facebook, YouTube en Dumpert geen geluid meer. Het doet zich maar bij een hele enkele video voor, dus niet bij alle video's. Normaal gebruik ik Google Chrome, maar bij Internet Explorer doet hij het bij dezelfde video's ook niet. Ik heb Google Chrome er al opnieuw opgezet, heb Flashplayer opnieuw erop gezet, ik heb een plug-in van Flashplayer in Google Chrome uitgezet genaamd pepflashplayer.dll, maar niks wil helpen... Weten jullie waar het vandaan kan komen dat ik nu ineens bij sommige video's geen geluid meer krijg?

Alvast bedankt!

Toevallig tegelijkertijd ook een ander programma open staan?

Niet dat ik weet. Ik zou ook niet weten aan wat voor ander programma ik moet denken.

Nou heb ik net een video gezien waar beter geen geluid bij had kunnen zijn... Maar die mogelijk wel de oplossing aandraagt.

https://www.youtube.com/watch?v=4ApCrUaIeMk&feature=share

Het komt hier op neer: in Audio Configuratie (systeemvakje rechts onder) van uw geluid stuurprogramma (Realtek misschien) zou u op moeten zoeken de luidspreker opstelling. Voor al het geluid, bijvoorbeeld digitaal of analoog en alle apparaten dient dat overeen te komen met wat de luidsprekers daadwerkelijk kunnen en hoe ze aangesloten zijn. Hiermee bedoel ik: gewoon stereo en niet 5.1 of 7.1 surround, wanneer u dat niet heeft. Succes

Alfred 2 super bedank! Ik heb eindelijk weer geluid bij alle video's :D ! Ik moest bij Realtek HD Audio configuratie het omzetten van 7.1 luidspreker naar stereo. Iets wat binnen een halve minuut gedaan is, maar je moet er maar opkomen haha. :thumb: Heel erg bedankt!

Maar zou je me nog kunnen vertellen wat het verschil is tussen stereo en '7.1 luidspreker' en '5.1 luidspreker'?

Laatst bewerkt:
5.1 (Surround) is 1 center speaker, Links / rechts voor en links / rechts achter en dan nog een Sub.
7.1 (Surround) is gelijk aan 5.1 maar dan ook nog een links / rechts midden luidspreker.
Dan heb je zelfs nog een 9.1 waarbij je struikelt over de speakers. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan