Geen geluid door koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

julia92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Ik heb ongeveer een week geleden Windows 7 (64 Bit) opnieuw ge�nstalleerd op mijn HP laptop (elitebook 8540w).
Maar nu ben ik net achter gekomen (toen ik muziek wilde gaan luisteren) dat er geen geluid uit mijn koptelefoon komt. Het geluid uit de speakers werkt verder prima.
Ik ben een beetje gaan zoeken op het internet wat dan het probleem is maar hier werd ik ook niet heel veel wijzer van.
Een aantal bevindingen die ik wel heb gedaan zijn:
Bij control panel --> hadware en sounds --> sounds staat alleen een kopje voor speaker Untitled.jpg
Bij het updaten van drivers geeft mijn laptop aan dat het allemaal goed werkt en de laatste update werkt
Er staat bij mijn apparaat beheer wel een onbekende driver Untitled 2.jpg

Ik denk dat ik een driver mis maar weet er verder echt niks vanaf. Heb ook geen idee waar ik als ik dus inderdaad een driver mis ik dit kan vinden.
HP verwijst je wel naar hun site waar je met een productcode drivers kan vinden maar die site herkent mijn productcode niet (tenminste neem aan dat die productcode gewoon HP EliteBook 8540w is)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en dat dit een klein beetje begrijpelijk is geformuleerd.

Het lijkt mij ster k dat je een driver mist aangezien een koptelefoon een Plug and Play apparaat is.
Probeer anders het geluidsstuur programma opnieuw te starten via Start> Typ Services> Pak Services met het tandwieltje> Scroll naar beneden naar Windows Audio.
Zet deze uit en weer aan.

Ik heb uiteindelijk toch een ergens een andere driver (sp50589) weten te downloaden via een HP site: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...175&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=4058#113165
Vervolgens driver geïnstalleerd en daarna laptop opnieuw opgestart. Nu doet alles het weer zoals het hoort.
Driverfinder is opzich een ok programma als je veel van laptopsystemen af weet of bereid bent om te betalen zodat alles voor je wordt gedaan. Ik had het er niet heel veel aan maar misschien heb ik een handige optie over het hoofd gezien. Tweede optie werkte ook niet, had toen wel mijn laptop nog niet volledig herstart.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan