Geen geluid door mij koptelefon

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Wij hebben een SONY Bravia LCD Digital Colour TV.
Ik krijg geen geluid uit mijn koptelefoon,.
Nu heb ik een tijdje geleden wel wat instellingen veranderd.
Kan iemand mij zeggen wat de instelling op deze TV moet zijn om geluid uit mijn koptelefoon te krijgen?
De koptelefoon heeft een rode en witte stekker.
Groet,
Martin

Huh..?
Een rode en witte stekker ( tulp-stekkers ) in audio-land duiden op een lijn-uitgang.
Een koptelefoon heeft vrijwel alrijd een jack-aansluiting

Ja, maar dit is een draadloze koptelefoon . Het kastje (infra-rood) is met de 2 stekkertjes verbonden met de TV.
Het heeft het altijd goed gedaan, maar door een her-instelling van de TV, krijg ik geen signaal meer.

Zou dan even in de handleiding van de tv kijken, zal daar best in staan.
Aangezien er geen type is vermeld valt er niks op te zoeken.

Misschien via de instructies op deze webpagina, de onderste setup van de 3 (="Audio cable connection").
Mogelijk moeten daarna ook nog nog de interne speakers afgezet worden: "On some Sony TVs the external audio output only works when the internal speakers are turned off. Check the Audio set up menu. "

Overigens is het een goed plan om, zodra je het werkend hebt, even te noteren wat je ervoor hebt moeten doen, zodat je een volgende keer als de instellingen van de tv weer worden veranderd je makkelijk kunt teruglezen wat je voor koptelefoongebruik moe(s)t instellen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een vraag over een instelling op een tv hoort niet thuis in de sectie hardware overige, vraag verplaatst naar de televisie sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan