geen geluid, drivers opnieuw installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker45

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Goedemorgen,

Nadat ik onlangs mijn pc aan de binnenkant heb schoongemaakt doet het geluid het niet meer. Elders op dit forum zag ik dat je de drivers opnieuw moet installeren.

Ik heb hiertoe met Everest gekeken wat mijn moederbord is (MSI K9VGM (MS-7253)). Op de MSI website heb ik nu de drivers gedownload. Dit is echter een Rar-bestand(en) en ik weet nu net welke ik moet openen en hoe ik verder moet.
Het lukt me niet het hele scherm te kopiëren, maar het gaat om de volgende bestanden
engine32.cab, data1.cab en data2.cab, daarnaast staan er nog een heleboel niet-ingepakte bestanden.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast dank,
Marie

Als het goed is, zit er ook een setup.exe bij.

Deze moet je uitvoeren.

dat zijn zoals jezelf ziet cab bestanden en geen rar bestanden ,met cab kan je weinig,dus wat ander zoeken
heb je geen cd gehad bij je moederbord ?? daar staan chipset en geluids drivers op

Ik had bij het downloaden gekozen voor direct openen. Ik heb het nu nog een keer gedaan, maar dan door eerst op te slaan in een nieuw mapje binnen Realtek. Ik moest toen wel uitpakken en heb daarna setup.exe gedaan. En jawel !! Ik heb weer geluid.

Dank!

Ik ben niets tegengekomen over die andere chips-drivers of zo (ben de juiste term even kwijt), maar blijkbaar is dit niet nodig nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan