Geen geluid en schokkende video beelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fisie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Ik heb problemen met met m'n computer. Hij speelt geen audio meer af en als ik een video bestand start speelt hij dat schokkend zonder geluid af. Voor de rest werkt de computer oke. Alleen bij het aflsuiten krijg ik naar verloop van tijd een blauw scherm met daarop een foutmelding.

MACHINE_CHECK_EXEPTION

***STOP: 0x0000009c (ox00000004, 0x80545FF0, 0xB2000000, 0x00070F0F)

Heeft iemand ening idee waar dit aan kan liggen.
Ik heb dit probleem eerder gehad en toen xp er op nieuw opgegooid en de standaard drivers van het moederbord en de vga kaart (die zijn meegeleverd op cd-rom) geinstaleerd. Het probleem was verholpen. Toen heb ik na enige tijd de up to date drivers ook geinstaleerd. Ook nou had ik geen problemen. En toen ik vandaag de pc opstarte had ik weer de zelfde problemen.

Dit zegt Microsoft ervan:

De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.

• Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.

• Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.

• Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.

http://support.microsoft.com/kb/329284/nl

oke maar kan me niet voorstellen dat m'n pc geen goede voeding heeft en dat m'n processor te veel moet werken, want dat heeft al 9 maanden zonder problemen gedraaid.
Dit is m'n samenstelling:

Msi k8n Diamond 54G (800 MHZ nForce4SLI - Atx - s939)
XFX 6800 GS XXX Pcie 256 mb DDR3
Amd Athlon 64 3500+ (S939 - Hypertrans) 2.2 BOX
PC3200 1 GB DDR Corsair Value Select
Westen DIGITAL 200 GB 2000JS (SATA300 8mb)
ATX 450 Watt PSU Aerocool Aeropower B&S
2x Case FAN (120 x 25) Cooler Master TLF S12 Blauw

misschien dat het aan m'n geheugen ligt. Het zou dus niet aan drivers kunnen liggen ?

Ga eens terug naar de windows IDE drivers, die nForce drivers geven veel problemen, waarom die drivers geupdated, terwijl de oude goed werkten?

ik zal m'n geheugen is testen.
Ik heb de drivers erop gezet omdat ik dat altijd doe en ze goed werken.
Het veroorzaakte direct nog geen problemen na de instalatie
hoe haal ik ze er weer af ? gewoon onder software

ik heb de geheugen test uitgevoerd. Ongeveer 2.5 uur en daar kwamen geen errors in naar voren.

Verder heb ik windows er weer opnieuw opgezet en ik heb de drivers van het moederbord en de vga kaart geinstaleerd, zoals altijd. Dat leverde nooit problemen op. En nu wel. Ik heb nog steeds geen geluid, de video bestanden speelt hij haperend af en bij het afsluiten van de computer krijg ik steeds het zelfde blauwe scherm ervoor

afbeelding blauwe scherm:
http://img375.imageshack.us/my.php?image=dsc00027az7.jpg

Kan iemand me hier bij helpen, want ik snap echt niet waar dit door moet komen
misschien is er toch hardware defect in m'n pc :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan