Geen geluid, geen foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TJansen

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Ik kreeg van een kennis een vraag over het geluid.

Als ze films of mp3's af wilt spelen, klinkt er geen geluid. Er verschijnt echter ook geen foutmeldingen en bij apparaatbeheer staat er geen geel uitroepteken.

ik heb het volgende gecontroleerd/gedaan

- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Boxen op nieuw aangesloten
- volume van de boxen en windows nagelopen

ALs de geluidskaart kapot zou zijn, dan zou er toch 'ergens' een foutmelding o.i.d. te zien moeten zijn? Alles lijkt gewoon te werken, maar er is geen geluid.

Wat kan ik verder doen?

alvast bedankt voor de tips!

Dus de geluidskaart is wel correct zichbaar in apparaatbeheer?
Werken je windows geluiden wel, of die ook niet?
Ik neem aan dat het om windows XP gaat?

Ja het gaat om windows XP en de kaart is zichbaar in apparaatbeheer.

De windows geluiden werken ook niet....

Mss een domme vraag, maar bij standaardapparaat voor geluid staat toch de geluidskaart aangevinkt?Heeft het geluid al gewerkt of is het na een herinstal?
groetjes

Ja het geluid heeft gewerkt en er is geen herinstallatie geweest. Ook zijn er geen apparaten aan of afgekoppeld.

Als je dan zeker weet dat alle geluidsinstellingen goed staan, zou ik bijna zeggen dat er iets mis is met de kaart.
Is het een onboard geluidchip?

Wil je linksonderin eens op je luidsprekers klikken, misschien staat er wat uit. En kijk eens in je configuratie scherm bij geluiden,misschien staat daar iets niet goed

Wil je linksonderin eens op je luidsprekers klikken, misschien staat er wat uit. En kijk eens in je configuratie scherm bij geluiden,misschien staat daar iets niet goed

Rechtsonderin? :p Daar staat geen enkel schuifje op gedempt, vind het zo raar dat hij wel gewoon afspeelt zonder foutmeldingen. Als de geluidskaart kapot zou zijn, zou er toch een melding moeten verschijnen zoals: er is geen geluidsapparaat geinstalleerd ofzo?

Volgens mij zijn de boxen al getest op een ander systeem, dat zal ik nog navragen. (ja weet dat het lastig is, als het systeem niet direct voorhanden is).

De vraag is je al eerder gesteld, maar gaat het om een onboard geluidskaart?

Je krijgt niet altijd een foutmelding als dit component kapot is. Heb ik zelf meegemaakt met onboard-geluid!
Zelfde situatie als bij jou: geen enkele foutmelding, drivers opnieuw geïnstalleerd, alle volume-regelingen nagelopen, apparaatbeheer nagekeken....etc....etc. Alles stond goed, maar k had geen geluid.

Nieuw moederbord erin en t was opgelost. :)

Kan goed zijn dat het een onboard geluidskaart is, systeem is zoals eerder vermeld van een kennis dus dat maakt het 'troubleshooten' wat lastig.

Kan ik dan niet een nieuwe pci-geluidskaart kopen en deze erin plaatsen? Of werkt dat niet omdat de andere onboard is? :confused:

PCI geluidskaart kan je proberen inderdaad. Probeer anders eerst andere boxen. Of oordoppen ofzo. Misschien dat het daar aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan