Geen geluid, HELP AUB!

Status
Niet open voor verdere reacties.

elmagico

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Hey, ik ben nieuw op dit forum, en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende;

Ik heb laatst mn computer opnieuw geinstalleerd (WindowsXP Home edition)

Nu wil ik mijn geluidsdriver instaleren.. maar als ik die installeer krijg ik een foutmelding

"Microsoft Bus driver should be loaded into your system"

Kan iemand hier mij mischien mee helpen? hoe verhelp ik dit?

Alvast heel erg bedankt.. :thumb:

Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel eerst de moederbord drivers geinstalleerd?
(Chipset driver)

hoe doe ik dat?

sorry.. ben niet zo heel erg thuis in computers.. heb er helemaal geen cd's bij gekregen.. :$

acer? pff.. :(

WELKOM OP HELPMIJ

je dient wel eerste de chipset drivers te installeren

te vinden op cd rom van je moederbord of op site fabrikant

Volgens mij E650.. maar hoe kan ik daar zeker achterkomen? staat dat ergens?

(niet op de kast zelf volgens mij..) :o

Oké, en dan moet ik die Chipset Downloaden & instaleren, en dan die geluids driver nog is proberen?

heb dat geprobeerd... en nog steeds zelfde probleem.. :(

Laatst bewerkt:
chipset installeren
pc herstarten
geluidsdriver installeren
pc herstarten

Heb chipset opnieuw geinstalleerd,
opnieuw opgestart

Audio driver geinstalleerd.. maar krijg weer;

"Microsoft Bus driver should be loaded in your system before installing Realtek HD Audio Driver!"

:mad:

Het is een omweg maar de HP-site heeft de Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio. Die driver is universeel, dus jouw systeem zou hem ook moeten accepteren.

ik ga het meteen proberen!

bedankt :)

nou.. geprobeerd.. geinstalleerd, opnieuw opgestart.. weer driver proberen te instaleren.. nog steeds zelfde probleem.. :( moet ik hem mischien in een speciale map zetten? dat Bus gedoe ?

wat een gedoe.. om alleen maar wat geluid te krijgen :(

Laatst bewerkt:
Ga eens kijken bij Start > Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer. Staan er ergens rode of gele icoontjes? Klik ook op het plusje voor: "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Heb je nergens een apparaat met een geel vraagteken ervoor?

NB: je hebt van de HP-site het bestand "sp32646.exe" gedownload naar een map op je harde schijf en je hebt daarna neem ik aan op dat exe-bestand gedubbelklikt, zodat de installatie begon?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb hem op me bureaublad geplaatst, dat .exe bestand, en gedubbelklikt :)

hier print screen van apparaatbeheer;

aparatbeheer.jpg

ik kan dan op stuurprogramma bijwerken drukken.. maar als ik dan die CD van Windows XP erin doe.. en die als bronstation aangeef om op te zoeken, kan ie het niet vinden.. en lukt het dus niet.. :shocked:

:confused:

Download en installeer Everest Home Edition, open het programma en kijk bij Multimedia, Windows Audio, Multimedia, PCI/PnP Audio en Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam. Vermeld die drie gegevens in je antwoord.
(Uit het gele vraagteken voor Multimedia audiocontroller blijkt dat je toch niet het juiste audio-stuurprogramma hebt, vandaar dat we even op zoek moeten gaan.)

Laatst bewerkt:
Oke! komt ie;

Bij;

Multimedia
Windows Audio; staat niks een donkergrijs vlak met niks erin.
PCI / PnP Audio; Multimedia-audiocontroller [NoDB]

en bij moederbord.. ff printscreen;

moederbord.jpg

Zo komen we niet veel verder.
Is het een merk pc? Dan staat er ongetwijfeld ergens een stikcer met naam en type op de pc, graag die hier vermelden.

Aha!

helemaal achter op de PC; maar toch gevonden !

Acer Aspire E360

:confused:

Dat is heel wat anders als dat er eerst gezegd werd, maar goed

1. chipsetdriver
  2. Audiodriver
  3. VGA driver ATI (indien nodig)
  4. VGA driver NVidia (indien nodig)

Voor de VGA driver zijn twee mogelijkheden namelijk ATI of Nvidia, misschien dat everest home daar meer duidelijkeheid over geeft, anders zal je het even moeten proberen.

Mocht je ooit nog drivers nodig hebben hier staan ze keurig bij elkaar.

Laatst bewerkt:
mijn dank is ontzettend groot :D :thumb: :thumb: :thumb:

eindelijk weer geluid ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan