Geen geluid, hoop geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulMolenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Ik heb een maand geleden hier al een keer een vraag neergezet, toen mijn geluid het niet deed na het formatteren van mijn computer. Dat heb ik toen kunnen oplossen door de driver te downloaden van de site van Dell. Het geluid heeft het een maand lang gewoon prima gedaan.

Mijn geluid deed het vavond ook gewoon prima, totdat ik een headset aansloot. Toen had ik opeens geen geluid meer, en had het idee dat mijn geluidskaart los zat. Zit een soort van klepje die alle kaarten in de computer vast zet, en die was los gegaan (klinkt beetje vaag, maar weet niet hoe ik het moet omschrijven). Heb de kaart even losgehaald, opnieuw goed erin geklikt, en klepje ook weer goed vast. Alleen dus geen geluid.

Ik heb nu de volgende dingen zelf al geprobeerd:

1. Kaart er opnieuw ingestoken.
2. De driver die ik vorige keer heb gedownload, opnieuw gedowload en geinstalleerd, alleen dan krijg ik een foutmelding dat ik er geen Creative Audio Blaster card is ingestalleerd.
3. Een systeemherstel gedaan, maar het probleem bleef, dus heb de systeemherstel weer ongedaan gemaakt.

Als ik kijk in het configuratiescherm bij Geluiden en Audioapparaten dan staat er: Geen audioapparaat.

Als ik kijk bij apparaatbeheer bij besturing voor geluid..., dan staat er audiocodecs, videocodecs, Legacy-audiostuurprogramma's, Legacy-videovastlegapparaten en Mediabeheerapparen. Deze geven allemaal geen foutmelding.

Maar ik mis volgens mij Audiocontroller, als ik de computer opnieuw opstart geeft hij aan dat hij nieuwe hardware vind, maar alleen kan hij die niet installeren.

Wat zie ik over het hoofd?

Hoop dat dit genoeg informatie voor jullie is.

Alvast bedankt

Toevoeging

Ik wil nog een kleine toevoeging doen. Ik zie nu in de Apparaatbeheer bij overige apparaten Multimedia-Audiocontroller staan met een geel uitroepteken.

Met een geel uitroepteken.....: driver niet [goed] geinstalleerd....... of niet de goede driver geinstalleerd
Installeer de driver nogmaals... of verwijder de soundcard in "apparaatbeheer" en laat hem opnieuw detecteren door Windows......

Zowiezo bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb op jouw post het volgende gedaan. De installatie ongedaan gemaakt van de Multimedia-Audiocontroller. Vervolgens laat ik windows zoeken naar gewijzigde apparaten, dan vind hij nieuwe hardware, de Multimedia-Audiocontroller. Maar die krijg hij niet geinstalleerd, dus staat hij er weer met het uitroepteken.

Gewoon de setup van mn driver openen levert een foutmelding op dat hij geen sound blaster kaart kan vinden.

Het is wel de goede driver, heb hem via Dell opgezocht, en dan Dimension 8300. Voor audio drivers heb je daar maar 3 opties. En ik heb volgens mij gewoon de juiste gedownload van 24 MB.

Laatst bewerkt:
Of je hardware ( in dit geval je geluidskaart ) is kaduk , of mischien een register-problempje ( zwevende Dll(s) ) . Verwijder geluidskaart , verwijder stuurprogramma's vervolgens een register-sweep ( bij voorkeur registry mechanic ) en dan het hele circus weer opnieuw ( geluidskaart erin , drivers instaleren , enz ).
Mocht dit niet werken zit ik toch echt te denken aan een hardware probleem , oftwel een defecte geluidskaart , je zei ook na het aansluiten van een koptelefoon begon de pc mankementen te vertonen , mischien iets doorgebrand , probeer voor de gein ( als de mogelijkheid er is ) een andere geluidskaart .

good luck :thumb:

Gelukt :)!

Ik heb alle stuurprogramma's verwijderd, en vervolgens de geluidskaart in een ander slot gedaan. Vervolgens opnieuw ingeinstalleerd, en het geluid deed het weer. Alleen vond hij vervolgens mijn netwerkkaart niet. Dus daar ook alles maar van verwijderd, kaart in een ander slot gedaan, en ook weer internet. Beetje raar allemaal, maar het werkt in ieder geval weer.

Alleen het geluid via mijn headset is nu niet om aan te horen. Maar via mn boxen wel gewoon normaal. Kan hem nu niet harder zetten, dus dat probeer ik morgen overdag wel weer.

.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan