Geen geluid HP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nouch
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nouch

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Als ik iets wil afspelen krijg ik geen geluid, en wij Windows Media Player het bekende
"Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze"

Onder uitvoeren » services.msc heb ik al gekeken wij Windows Audio, maar die is gewoon gestart. Bij het configuratiescherm geluiden en audioapparaturen vind die dus ook geen audioapparaat.

Ik heb een HP Compaq s/n CzC3511V25 en hij draait op XP. Heb al rond gekeken op de site van HP maar kom daar niet veel verder.

Hoop dat iemand kan helpen!

Heb jij de chipset geinstalleerd? en daarna de losse driver van het geluid?

Als ik iets wil afspelen krijg ik geen geluid, en wij Windows Media Player het bekende
"Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze"

Onder uitvoeren » services.msc heb ik al gekeken wij Windows Audio, maar die is gewoon gestart. Bij het configuratiescherm geluiden en audioapparaturen vind die dus ook geen audioapparaat.

Ik heb een HP Compaq s/n CzC3511V25 en hij draait op XP. Heb al rond gekeken op de site van HP maar kom daar niet veel verder.

Hoop dat iemand kan helpen!

had je eerst vista bij mij kan ik de chipset driver ook gewwon onder xp installeren terwijl tie voor vista is welke onderdelen zitten er in u notebook dan zal ik de links van de download(s) hier op de site zetten

Ehm..

Het is geen notebook, eerder al een wat oudere pc.

Er zat een virus op en toen hebben we de C schijf gedefragmenteerd, ofzo? Haha, ik heb er niet zoveel verstand van. In ieder geval, het was zo dat we van een CD de computer gingen opstarten. Nu is dus wel het virus weg, maar ook alles wat op m'n C schijf stond. Hij deed het hiervoor wel gewoon.

En er heeft geen Vista opgezeten.

Hoi :)

Eerste vraag is of je een aparte geluidskaart gebruikt of 1 die bij je moederbord hoort.
Je hebt XP geinstalleerd maar deze heeft niet de drivers voor je geluidskaart.
Deze moet je apart installeren.....en eigenlijk eerst de chipsetdrivers van je moederbord (niet altijd per se nodig maar heeft wel de voorkeur uiteraard)
Dus...moeten we wat meer gegevens hebben van je geluidskaart en /of moederbord.

P.S. : krijg niet veel gevonden met dat s/n nummer op google

ED

Laatst bewerkt:
Oke, welke gegevens?

Geen flauw idee of het in 1 is of niet. Heb de computer gekregen als "afdankertje" van mn ooms werk ;)

Kan ik dat ergens terug vinden?

Oh, nou ja ik heb de computer ook wel al een tijdje, misschien dat het daardoor komt dat je niet echt wat kan vinden?
Ik heb een hp s/n nummer er opstaan en een p/n nummer

Laatst bewerkt:
Het typenummer zou handiger zijn. Helaas zijn die bij hp soms lastig te vinden:(

Zou op hetzelfde stickertje moeten staan geloof ik

hp Compaq d530 CMT
d530C/P2.6C/40bc/256G/4 NL
hp s/n CZC3511V25
p/n DG745A#ABH

Geen idee at het allemaal is, maar dat staat allemaal op het stickertje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan