Geen geluid. Hulp nodig..

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroy9

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Ik heb hier een Acer Extensa 5230e staan waar ik geen geluid op krijg.
Heb al meedere drivers via Acer.nl geprobeerd en gezocht op internet, maar ik kom er niet uit.

Er staat het volgende onder Geluid,video en spelletjes:
- High Definition audio device
- Realtek high definition audio

Volume staat aan, alles op maximaal.

Ik heb het onder Windows vista en 7 geprobeerd. Geen een driver die ik vind werkt.
Heeft iemand een tip of idee om mij verder te helpen?

hij werkt wel heel zacht op mijn versterker als ik hem daarop aansluit.

meer info :

Device Audio : Acer 82801IB/IR/IH (ICH9 Family) HD Audio Controller
Video Card : Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Chipset : Intel GL40

oke,
ik weet er verder niet zo veel van,
systeemherstel uitvoeren is nog altijd een optie,
maar er moet vast wel een oplossing zij (of je speakers zijn gewoon stuk:D)

success

ik heb windows vista eerst opnieuw geinstalleerd vanmorgen. maar kreeg het niet voor elkaar.
toen heb ik windows 7 geprobeerd. maar nog steeds hetzelfde probleem.
speakertjes kunnen ook kapot zijn inderdaad. maar denk eigenlijk dat het softwarematig is.

Ik vermoed dat jij Windows hebt geïnstalleerd, maar verzuimd hebt daarna de chipset / moederbord drivers te installeren?

ik heb de drivers geinstalleerd die op de acer site stonden vermeld onder dit type laptop.
ook de moederbord drivers. alleen bij windows updates blijft ook steeds een kritieke update staan over de chipset driver.. deze loopt steeds vast en krijg ik ook niet geinstalleerd.

de chipset is nu goed geinstalleerd. alleen nog steeds geen geluid

die had ik al geprobeerd. de drivers die op de acer website staan werken dus niet.

volgens een sticker op mijn laptop heb ik een Acer extensa 5235/5635/5635z serie waarin een Conexant audiokaart in zit.
maar op de sticker met het serienummer staat 5230e.
Nu heb ik op alle type's gezocht. en meerdere software geprobeerd. (ook van die andere types) maar er komt maar geen geluid

Hiervandaan is het koffiedik kijken, zeker als ik niet voor het scherm van je laptop zit. Beste advies dat ik kan geven is het volgende:
verwijder in apparaatbeheer alles wat met geluidsapparaten te maken heeft en start daarna opnieuw op. Windows zal geluidshardware detecteren en opnieuw installen. Installeer daarna de drivers die je hebt gedownload en waarvan je vermoed dat het de juiste zijn. Nog geen geluid? Dan zal je een mailtje naar Acer moeten sturen.

gast0225: Die optie had ik ook al meerdere keren uitgevoerd. Maar het helpt niets.
Denk dat ik dan maar contact op ga nemen met Acer.
Heb ondertussen al 3 schone installaties geprobeerd en verschillende drivers van realtek en de chipset e.d en nog steeds geen geluid.

Toch bedankt allen voor uw reacties

Inmiddels contact met acer gehad.. (meerdere keren) probleem nog niet verholpen.
Ik ben er nu ook klaar mee. de laptop gaat weg. en koop z.s.m een andere.

Ergens onder de geluidsinstellingen kun je aanvinken digitaal of analoog, check die instelling eens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan