Geen geluid in google chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

morax

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Berichten
24
Beste mensen,

Ik heb ook al voor een maand lang geen geluid uit mijn google chrome kunnen krijgen.
Ik ben regelmatig alles langs gegaan via google, ik heb o.a. uiteraard de newby dingen getest, gekeken of dat werkte en dat werkte uiteraard niet.
Op andere browsers werkt het geluid wel maar ik vind die andere browsers echt maar prutswerk om mee om te gaan, en het ziet er ook nog eens niet uit.

Echter is er mij 1 ding opgevallen: google chrome word niet zichtbaar in de mixer op mijn vista 32 bit, en het maakt niet uit wat ik doe.
Ik verwacht dat hier het probleem zit, maar zoals ik al zei ik heb hier nog niks over kunnen vinden.
Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier iets over weten?


mvg,


morax
 
Dit is een bekend probleem.
Wat je kunt doen is in configuratiescherm bij geluid kijken welke apparaten ViesBah gebruikt.
Soms werkt het als je Standaard vervangt door de echte geluidskaart. (klik op het pijltje er naast om te zien welke hij kent).

Wat je ook kunt proberen is naar Chrome.exe te gaan, er met rechts op te klikken en bij compabiliteit te kiezen voor "altijd uitvoeren als administrator"

Succes
 
De oplossing om als administrator uit te voeren werkt niet, en ik heb geen idee wat je bedoelt met een pijltje bij hardware apparaten?
 
@Morax: Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven. Deze had je in een topic van een nader gezet en die ook nog eens een paar maanden oud was.:)

Succes met je vraag:thumb:
 
Nog een poging

Het enige dat ik nog kan aandragen is:
Je kunt proberen Chrome handmatig te verwijderen.
Dat is wat lastig maar soms de enige optie.
Dan verwijder je hem dus eerst gewoon, download dan de register sleutels uit de download (klik met rechts en kies opslaan als, remove.reg), en voer die uit.
Noot: kies wel even alle bestanden anders slaat hij hem alsnog op als tekst bestand.
Dan zoek je met verkenner naar "Chrome" (zonder "") en verwijdert alles wat je vindt.
Daarna download je Chrome hier. Wel opslaan dus niet laten installeren.
Dan probeer je die uit te voeren als administrator.
Noot: Google veranderd veel zaken zonder dat we weten waarom.
Helaas kan ik daardoor niet altijd voorspellen wat er gebeurd.
In het verleden was vaak de oplossing het uitvoeren als administrator van setup.
Een tijd terug lukte dat plots niet meer, later weer wel.
Weet dus niet hoe het nu is.​

Succes.

P.S. Ben bang dat ik nog met mijn gedachten bij XP zat, want dat pijltje is inderdaad niet te vinden in Seven.
 
opnieuw installeren werkte niet, maar ik heb nu wel de oplossing, ook al heb ik geen idee hoe:

Ik haalde gisteren de administrator eraf, nadat ik het erop gezet had naar aanleiding van bovenstaand bericht. En ineens werkt het...
Is dat hocus pocus, of zit daar nog logica achter?
 
leg even uit A.U.B.

Leg even uit wat je bedoeld met "Ik haalde gisteren de administrator eraf" want ik begrijp niet wat je bedoeld.
Wat is "de administrator" bedoel je een account met die naam. Die kun je er nl. niet op zetten, die zit er standaard in.
In de Home versie, is hij standaard niet zichtbaar, maar hij is er wel. Je kunt hem ook zichtbaar maken en gebruiken.
Waar ik het over heb is een methode om met "elevated rights" (te vertalen als "met extra rechten") iets te installeren of te gebruiken.
Dat werkt zo sinds ViesBah.
Om je een voorbeeld te geven, soms lukt het niet om in Windows LiveMail je opslag locatie te verplaatsen.
Als je het programma runt als administrator dan lukt het wel.
Ook EverestHome doet het alleen goed als je hem runt als administrator.
 
Ik had het hierover:


*Wat je ook kunt proberen is naar Chrome.exe te gaan, er met rechts op te klikken en bij compabiliteit te kiezen voor "altijd uitvoeren als administrator"*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan