geen geluid in windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Mijn geluid(realtek) is er mee gestopt. De luidsprekers werken(getest), er is geen onbekendrealtek1.jpgrealtek2.jpg je hardware in devicemanager, windows audio en windows endpoint builder software lopen en staan op automatisch.

Iemand een idee?

Als het achterhalen van waarom niet belangrijk is, zou ik de nieuwste drivers en manager downloaden.
Dan alle audiodrivers en audiomanager verwijderen.
Op nieuw opstarten en dan alles installeren vanuit wat je net gedownload hebt.
Ik verwacht dat hij het dan weer doet.
Succes ermee

Laatst bewerkt:
realtek3.jpgbedankt voor de reactie.voor zover ik weet, heb ik alles verwijderd en de nieuwste driver van realtek gedownload. de oude drivers zijn ook verwijderd van het systeem

Laatst bewerkt:
Ik zou ook die realtek hd audio manager verwijderen, en die zou ik in eerste instantie niet weer installeren.
Zonder moet ook gaan.

al 5 de punten waar de 2 pijlen naar wijzen, heb ik al eens verwijderd

En bij programma wijzigen en verwijderen ook die van Realtek verwijderen.
Controleer bij aparaatbeheer of ze weg zijn.

Dan DIRECT afsluiten en opstarten en dan installeren van de drivers. wellicht moet je hem dan aangeven waar de drivers op je schijf staan.

Laatst bewerkt:
Sluit je systeem af en haal de batterij er uit voor 10 minuten.
Start opnieuw op en kijk of dit helpt.

de realtek software wordt automatisch verwijderd, ik gebruik iobit uninstaller.

Maar, om zeker te zijn heb ik de procedure nog eens uitgevoerd en het vreemde is dat , ondanks dat er geen hardware op een uitroeptekentje staat in device manager, de geluidskaart als digitaal of hoofdtelefoon wordt gezienrealtek5.jpg

Heb je ook de laatste chipsetdrivers geïnstalleerd?

ik heb een volledig nieuwe installatie gedaan en ook toen werkt het geluid niet. Normaliter werkte die gewoon "out of the box". Naderhand de chipset wel geupdate en ook toen geen geluid.

Het kan zijn dat ik een kabel losgetrokken heb op het moederbord(heb nml een kaart vervangen) maar ik zie niet welke. Niet alles is aangesloten aangezien een casing altijd kabels heeft die niet ind e handleiding van het moederbord voorkomen, maar de geluidskabel volgens de handleiding van het moederbord wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan