Geen Geluid Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik heb windows media player onder windows 98 draaien, maar ik krijg er geen geluid uit. Als ik gewoon de cd player aan zet (onder accessories) dan hoor ik die wel.

Iemand enig idee?

Ik hoor het graag.

Groetjes, Leonie

Staat er rechst in de balk staat het volume, Als je volume aan toetst staat daar als op goed.

Hoi,

Wat bedoel je precies?

Er staat inderdaad een volume balkje in de windows mediaplayer aangegeven, maar dat kan ik helemaal wijd open zetten, maar er wordt geen geluid naar mij speakers toe gezonden.

Ik hoor tenminste helemaal niets.

Heel graag nog wat hulp.

Mvg, Leonie

Als je onderin naar volume gaat, dat scherm dan openen, krijg je boven in te zien: Regeling voor afspelen,
Opties openen. Kijk dan of het groene puntje in afspelen staat.

Waar kan ik een volume scherm openen?

Ik zie een icoon van een luidspreker, maar als ik daar op klik kan ik het geluid alleen op mute of niet op mute zetten. Dit maakt geen verschil. Ik hoor nog steeds geen geluid.

Ik denk dat je iets anders bedoelt, maar ik weet niet wat?

Groetjes, Leonie

Ik weet het niet precies in 98, maar ik bedoelde rechts onderin zou inderdaad een luidspeaker of iets dergelijks kunnen staan. Deze moet je dan wel dubbel klikken om te openen, als je 1 maal klikt kun je alleen het volume harder zetten. Daarna dus uitvoeren na dubbelklikken wat ik al eerder zei.

Heb nog even verder gekeken, als je naar volume gaat dan met de rechtermuisknop openen krijg je eigenschappen van audio openen. Hier krijg je nog wat meer te zien.

Hoi,

Ik denk dat jij een andere versie van de mediaplayer hebt, want ik kan niet vinden wat je bedoelt.

Onderin de mediaplayer zie ik van links naar rechts:
1. Een hele grote play knop
2. Daarnaast een kleinere stop knop
3. Daarnaast een kleine luidspreker icoon met daarachter een horizontaal volume schuifbalkje
4. Boven de de kleine luidspreker icoon is een horzontaal schuifbalkje wat seek heet. Geeft o.a. aan waar je in het filmpje bent.
5. Naast het horizontale volume schuifbalkje zitten vier knoppen naast elkaar deze zijn, previous, fast reverse, fast forward en next.
6. Helemaal rechts zit nog een icoon wat switch to compact mode in. Als dit aanklikt zie een kleinere versie van de mediaplayer.

Ik heb op alles gedubbelklikt, maar er gebeurt niets. Behalve bij het luidspreker icoon, dat kan je op mute zetten. Maar dat staat aan en ik hoor geen geluid.
Ook de rechtermuis geeft helemaal niets aan weergaves.

Graag nog wat hulp.

Alvast bedankt.

Groetjes, Leonie

Kijk nog eens in het configuratie scherm naar geluid-en audio apparatuur. Misschien kun je hier nog iets vinden, anders zou ik het ook niet weten. Hopenlijk dat iemand anders je hier verder mee kan helpen, die windows 98 erop heeft zitten.

Hoi,

Ik heb bij de device manager gekeken, maar er staan geen uitroeptekens, dus er doen zich daar geen problemen voor.

Als iemand nog ideeën heeft, hoor ik het heel erg graag, want ik vind het nogal irritant dat ik geen geluid bij de mediaplayer of andere soortgelijke programma's hoor.

Groetjes, Leonie

Heb je de geluidkaart er wel een uit gehaald (systeem opstarten en weer afsuiten) en je geluidkaart er weer indoen, misschien heb je geluk dat deze het weer doet.
Heb je de driver van je geluidkaart er wel eens opniew gezet.

Waarom zou dat eventueel werken? Ik ga het uiteraard proberen, maar ben gewoon benieuwd naar de redenatie.

Hetzelfde voor de driver?

Stel dat het werkt, hoe verklaar je dan dat de cd player nu wel te horen is?

Hoe haal ik de driver van mijn geluidskaart eraf?
Waar kan ik die vinden enz... en hoe zet ik het er weer op?

Alvast heel hartelijk dank voor je hulp.

Groetjes, Leonie

Hallo goudvis,
een paar vragen:
Sinds wanneer doet ie het niet meer?
Welke versie van windowsmediaplayer heb je lopen, versie 9?
Als dát zo is:
Ga eens in de balk bovenaan de mediaplayer naar extra> opties. Onder diverse tabjes kun je kijken hoe de player is geïnstalleerd. Kijk eens bij bestandstypen of er wat aangevinkt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan