geen geluid meer door pc speakers;

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
het is een ramp, al een dikke week heb ik geen geluid meer met mn pc.
in het kort; ik had een mooie all surround speaker set die helaas kapot ging, dus sloot ik mijn hele oude 2 speakertjes weer aan maar die geven geen geluid (op deze speakertjes staat; MT Multimedia SBC-615). ze deden het wel tot ik die nieuwe set kocht en aansloot 2 jaar geleden, enkel gaven ze heel zacht geluid, maar, ze deden het wel.
nu heb ik een souncard, een creative SB audigy 2, en in mijn config hardware scherm staat dat die goed werkt, deze is dus niet kapot. deze card heeft zo'n 7 uitgangen achter, 5 voor speakers, 1 voor mic en dan nog eentje. ik heb 3 keer die oude speakertjes erop aangesloten, maar telkens slaat mijn pc geheel uit of blijft hij hangen en moet ik m uitzetten met de on/off knop wanneer ik m in 1 van die speaker gaatjes stop. dus dat doe ik niet meer, bang mijn pc te beschadigen. heb toen maar een koptelefoontje geprobeert, achter in de soundcard, en voorin de pc in het koptelefoon gaatje, maar ook dan heb ik geen geluid.
ik snap er helemaal niets meer van, op zijn minst zou die koptelefoon toch sound moeten geven wanneer ik m voorin mijn pc plug, (heb een Dell XPS 710 kast, met een dual core 2.4 Ghz en 2 MB DDR3).

aan het eind van de maand heb ik weer geld om een nieuwe set speakers te kopen, maar zit nu al een week zonder sound, en gamen is dan gewoon waardeloos!

wat zou ik kunnen proberen om toch wat sound te hebben nu?

leon

(heb een Dell XPS 710 kast, met een dual core 2.4 Ghz en 2 MB DDR3).
neem aan dat dat niet helemaal klopt :)
hoe gingen die andere kapot terwijl je pc aanstaat anders kan het ook gewoon zijn dat je geluids kaart kapot is.

Ik zou het volgende doen:
  • PC uitzetten
  • Stroom kable eraf halen
  • kast opschroeven
  • Geluidskaart eruit halen
  • PC opstarten
  • PC weer uitzetten
  • Stroom eraf
  • Geluidskaart er weer inzetten
  • PC weer starten
  • Probeer de kop telefoon nu eens?
  • Optioneel: geluidskaart software opnieuw installeren

bedankt, zal dat proberen. dacht er zelf ook al aan om de geluidskaart er uit te halen en dan te kijken of de koptelefoon t doet, en kan de kaart dan eventueel weer terug zetten. persoonlijk hecht ik niet zo aan die geluidskaart eerlijk gezegt.

en die speakers stopten er gewoon opeens mee, heb ze toen op mijnbroers pc getest en daar deden ze het ook niet, ik weet dus niet wat ze kapot maakte, maar ze deden t opeens niet meer, ze waren maar 2 jaar oud.

leon

Tja apparatuur kan onvoorspelbaar zijn...
Je geluidskaart is op zich wel een goede hoor, zelf ook jaren van genoten.

:thumb:

ik heb de kaart eruit en er weer ingezet, (na pc steeds aan en uit zoals boven aangeraden werd).
en nog steeds geen geluid, in mijn config hardware schermpje kan ik lezen dat de soundbalster card goed werkt, wanner ik muziek draai en op het luidspeaker icoontje klik rechtsonderin beled naast klok dan zie ik de meter ook uitslaan, dus alles goed en wel tot nu toen. maar toch geen geluid.

ik heb de twee stekkertjes van mij hele oude speakertjes in de eerste 2 gaatjes van rechts gestopt in de sound card wanneer je achter de kast op de achterkant van de kaart kijkt, ik durf de stekkertjes niet in de andere 5 gaatkes te stoppen daar voorheen dat mijn pc crashde of vast liep. en wanneer ik mijn koptelefoontje voorin de pc kast stop in het koptelefoon gaatje dan hoor ik ook niets.
de kaart doet t dus, en dat koptelefoontje ook, va die speakertjes ben ik niet 100% zeker.

vrees dat er niets anders opzit dan eerst nieuwe speakers te kopen en die aan te sluiten en dan maar hopen dat alles t weer doet zoals t dik 2 jaar gedaan heeft.

vraagje, is dat koptelefoon gaatje voorin mijn pc kast ook aan de soundcard verbonden, of niet? want anders is het logisch dat die t niet doet, en wanneer dan die oude speakertjes kapot ziijn dan zou alles verklaard zijn.

leon

Laatst bewerkt:
morgen kan ik nieuwe speakers kopen, dus dan zal het probleem eindelijk opgelost zijn.
3 weken zonder pc geluid was echt een crime!!!
zal laten weten of t dan weer goed werkt, en zal dan ook de topic sluiten.

leon

was eerlijk gezegt vergeten te vermelden dat de nieuwe boxjes gewoon werken, zal dus wel zijn dat die oude speakertjes en die headphone kapot waren,
alhoewel me dat sterkt lijkt. maar, t doet t weer, dus vraag opgelost.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan