Geen geluid meer , eigen schuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

robby690

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Hallo , ik heb geen geluid meer en dit komt waarschijnlijk door het volgende :

Ik had een spel aangeschaft (Divinity 2) die me directx 11 liet installeren (kwam wss van een 9.0) wat ik dacht een verbetering te zijn , maar helaas liet het mij spel in stukken en brokken voor mijn ogen passeren...

Na wat opzoekwerk op internet kon ik blijkbaar de windows service pack vista 2 verwijderen en die dan opnieuw installeren , dit heeft me goed gedaan omdat nu het beeld zeer vlot verliep en alles weer normaal was.

Tot mijn besef merkte ik op dat er geen geluid was , ik heb dan overal getest voor mij geluid nergens gaat die...

Apparaatbeheer => High definition audio apparaat
IDT high definition audio codec
Staat er vermeld , dus het geluid apparatuur heb ik , niks is gedempt , als ik kijk bij Porgrammas en onderdelen staat REALTEK ethernet driver ( die had ook iets met geluid te maken)

Alstublieft ik ben radeloos !!!

Robby

Jooo

Neen er staat niks van enige tekens naast het apparaat , wat een vriend wel zegt is dat ik best de AC 97 download ofzo want als er geen Realteak audio driver tussen men 'programmas en onderdelen' staat er geen audio driver aanwezig is ..

Misschien moet ik een nieuwe driver downloaden want degene ik nu heb is al up to date ?

Greets robby

weet je wel wat apparaatbeheer is??? jij hebt het over apparaat dat is wat anders :o

lol

ja ik weet wat apparaatbeheer is :p

Configuratiescherm => Eerste die op de lijst staat apparaatbeheer , besturing audio, video en spellen = IDT audio codec en high definition audio apparaat = Geen ? of ! dus geloof me ik ben niet een of ander peuter die net pc heeft ondekt :)

Ik denk dat het aan men Directx ligt die waarschijnlijk niet goed geinstalleerd heef tof nog wat bugs heeft , maar het probleem ervan die kun je nie verwijderen of updaten want hij is al up to date , waardoor ik dus denk dat dit probleem zal blijven volharden tot er een nieuwe update komt ...

Ik wou dat het simpel was maar dat is het niet en wat professionele hulp is ten volste geaccepteerd !! ( Naar de vermaker ermee is te kostelijk voor wat het probleem maar inhoud) :)

Greets robby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan