Geen geluid meer na her-installatie WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Gisteren heb ik WinXp opnieuw moeten installeren (nu met SP2, voorheen niet) en nu doet mijn geluid het niet meer. Ik heb de installatie cd van mijn kaart gerund, maar daarna heb ik nog niks. Ik heb een Creative Soundblaster Live! 5.1 systeem (divice manager heeft het over Creative AudioPCI ES1371 ES1373) (WDM)). Als ik de Creative Playcenter mediaplayer gebruik (nog nooit problemen mee gehad, en heb de player al ge-update) en nu krijg ik deze foutmelding;

error2dv.jpg

En bij Windows Media Player hoor ik ook niks, maar krijg ik geen foutmelding.

Iemand een idee?

Kijk eens in je aparaatbeheer of je drivers wel goed zijn geinstalleerd? Als dit niet het geval is even huidige de-installeren en opnieuw de setup(driver) draaien.

Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal drivers geprobeerd, maar ik heb nog geen geluid gehoord. Maar ik krijg nu wel geen geen foutmelding meer.

Meestal moet je ook de chipsetdrivers installeren ( vaak van VIA, b.v. ), en niet die van microsoft gebruiken, voor de audio controller in de southbridge voor de verbinding tussen de audiocodecchip en cpu.

Bij alle drivers die ik gebackupt had zegt de device manager dat er al een nieuwere/betere driver is geinstalleerd.

Gister dacht ik het gevonden te hebben. Opnieuw alle programma's geinstalleerd en waarempel ik had geluid. Maar dat was wel voordat ik opnieuw de pc had opgestart (zoals het installatieprogramma aangaf dat ik moest doen), maar nu zet ik vanmorgen mijn pc weer aan en zit ik weer zonder geluid. Ik krijg weer dezelfde pop-up error als in de eerste post.

Het updaten van de drivers lukt ook niet, omdat elke driverpack die ik probeer te installeren zegt dat ie de programma's niet kan vinden en vraagt of ik ze uberhaupt wel geinstallerd heb.

Je hebt dus een pci geluidskaart?, en heb je er ook één onboard? die misschien aan staat in de bios?
Welke chipset zit er op dat moederbord?

Geef eens de volledige specs, zo wordt het zwemmen in het donker.
Hiermee te zien en maken.

Want indien je alle drivers van de desbetreffende makers van chipset, audiochip, etc. installeerd, moet het gewoon werken.

Ik heb een Gigabyte GA-7VRXP met een VIA VT8233(A) chipset op de zuidbrug. Ik geloof niet dat ik onboard ook een sounddevice heb, dat kan ik in Everest niet terugvind in ieder geval. De enige sound die ik daar terugvind is de Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card.

Die hebt je dus wel, en die kan je in de bios op disabled zetten.

Bij het uitschakelen van de comp met de schakelaar op de voeding, wordt de bios gereset naar zijn backup bios, dat noemen ze een powerreset bij Gigabyte.

Dus loop eens alle instellingen na, in de bios, ctrl-F1 in de bios, geeft je extra instellingen in de chipset features setup.:rolleyes:

Hi..ik heb het probleem dat ik mijn SB5.1 helemaal niet kan installeren in XPsp2 met een Gigabyte GA-7vt880. Alle drivers geprobeerd/gecombineerd geinstalleerd.. en blijft maar aangeven dat ik geen SB heb geinstalleerd op mijn pc.etc..Ook in de bios van alles geprobeerd.etc.Ik heb hem nu zover dat hij een SBlive is onder apparaatbeheer(zonder 5.1) en heb nu geluid maar vraag niet hoe.(Morgen de boel maar overzetten naar een Asus A7n8x-x;) )
Daar moest hij het wel op doen heb ik gelezen..Ben bang dat het nix word tussen Gigabyte en mij..:confused: Verder werken ze wel goed...

Misschien is dat bij mij ook wel het probleem, dat het gewoon niet compatible is. Ik krijg ook steeds als ik een nieuwe driver wil installeren een bericht dat er helemaal geen SB is geinstalleerd.:confused:

Nou ja, ik was toch al een nieuwe pc aan het bouwen, dan kopen we maar een nieuwe geluidscard ook.

IvanX zei:
Misschien is dat bij mij ook wel het probleem, dat het gewoon niet compatible is. Ik krijg ook steeds als ik een nieuwe driver wil installeren een bericht dat er helemaal geen SB is geinstalleerd.:confused:

Nou ja, ik was toch al een nieuwe pc aan het bouwen, dan kopen we maar een nieuwe geluidscard ook.

Update!..

Ik heb het toch voor elkaar gekregen.. Heb de bios een versie terug geflashed van F10 naar F9.(Kwam een spec van een pc tegen op een forum met het zelfde MB Ga-7vt880-l/bios F9 / + SB5.1 ). En heb nog een installatiecd ''Creative Soundblaster Live! 5.1 Install.iso'' gedownload via p2p emule +/- 480mb. Daarna gebrand op cd.En die installeerde alles soepel zonder problemen op een schone XPsp2 installatie. Met 5.1 geluid en al. ;)

Mischien heb je er nog wat aan?...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan