Geen geluid meer na nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Musicnow

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Nadat er een nieuw moederbord is geïnstalleerd door computerzaak, hebben we geen geluid meer. De pc is 2x terug geweest naar de zaak en die wisten het ook niet meer... Kregen nog wel een nieuwe geluidskaart, maar nog steeds geen geluid. Enige "advies" dat we kregen was, harde schijf formateren en Windows opnieuw installeren.

Toen maar zelf gaan zoeken. Ik heb niet zoveel verstand van pc's. Ik ben erachter gekomen, dat ik geen standaardapparaat kan selecteren bij audio in de lijsten afspelen en opnemen.

De pc draait onder een legale versie van Windows XP. De nieuwe geluidskaart is een Sound blaster audigy, 24-bit. Moederbord weet ik niet zeker (Radeon 7500). Geluidsboxen zijn goed aangesloten.

Kan iemand me weer aan geluid helpen?

Misschien iets simpels, dat er een audio onboard aanwezig is, en deze ook aanstaat in de bios?

Heb je achterop de computer ook bij de i/o aansluitingen een groene, rose en blauwe aansluiting?

Hoe kan ik dat zien van die bios?

En bij de i/o aansluitingen zitten inderdaad een groene, rose en blauwe aansluiting. Van de nieuwe geluidskaart zitten blauwe/groene/zwarte/rose.

Nu was het ook zo, dat ze van die zaak, niet alles verwijderd kregen van de geluidskaart die in het moederbord zit (want ze waren al "bang", dat die het niet zou doen).

Van de geluidskaart heb ik alleen een installatie-cd gekregen, verder niets.

Wat dacht je van het moederbord?
Een geluidskaart heeft geen bios, hoor.

Wat dacht je van het moederbord?
Een geluidskaart heeft geen bios, hoor.

Ja, dat weet ik ook wel, maar van het moederbord heb ik niks bijgeleverd gekregen. Die is in die computerzaak erin gezet en we hebben de pc zonder geluid mee terug gekregen.

Zou ermee terug gaan, want dat kan natuurlijk niet.

Manual is ook te downloaden hoor, als je weet welk merk en type erin zit, anders even lezen, staat er gewoon opgedrukt.

Ben de pc al 2x ruim een week kwijt geweest daarvoor en als "oplossing" gaven ze, dat ik dan de harde schijf maar moet formateren en Windows opnieuw moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan