geen geluid meer na re-installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOY121

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
hallo,

ik heb een dell inspiron en na het opnieuw installeren van windows xp is het geluid ermee opgehouden.
zelf heb ik al gekeken bij Device manager en daar staat een geel uitroepteken bij IDT high defenition audio CODEC nou heb ik geprobeert om het te deinstalleren heb het dus verwijderd om het daarna weer te installeren alleen dan krijg ik: This device cannot start. (Code 10)

wie kan mij hierbij helpen?

mvg,

joyce

Goedemorgen,

Denk dat je de audio driver even opnieuw moet installeren deze kan je van de dell site halen misschien dat de chipset driver dan ook een optie is,

Ps. Welkom op Helpmij.

dell site

ik kan helemaal niks vinden op die dell site dus heb k het bij realtek geprobeerd en heb het bestand opnieuw gedownload als ik het dan opnieuw wil installeren dan geeft het weer fout code 10 aan

nog andere ideeen?
of waar ik het wel vandaan kan halen?

mvg

joyce

Beste Joyce,

Beste Joycse,

Wat is het productmodel ?

Merk: Dell
Producttype: inspiron
Wat is het productmodel: ?
Eventueel: de serieunummer van je computer.

Als je het productmodel van je computer door kunt geven, zal ik voor jou uitzoeken welke driver je moet hebben.

Met vriendelijke groet,

Nuray Çelik

productmodel

het is de Dell Inspiron 6400.
op de Dell site heb ik wel 3 bestanden gevonden voor geluid daarvan heb ik er een geprobeert opnieuw te installeren maar dan geeft de laptop weer hetzelfde fout nr. 10 aan:S

Bedankt voor het meedenken/helpen!

joyce

Service Tag opgeven

Ik heb zelf een Dell dimension 3100; en als je Windows XP herinstalleert moet je een aantal drivers bij Dell halen. In mijn geval zelfs vooraf omdat ik geen internet heb met de re-installatie via de DvD. Niet alle drivers staan voor mijn PC op de DvD@
Als je bij Dell je service tag opgeeft (plakkertje op de PC; staat ook in de BIOS) kun je alle drivers, updates etc zien en downloaden.
Tip: bewaar al die gedownloade software op een extern medium voor de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan