geen geluid meer na reparatie door Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuklom

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Berichten
28
Mijn pc was stuk en de reparatiedienst van Packard Bell heeft een nieuw moederbord
Everest v2.20.405 geinstalleerd.
Sindsdien heb ik geen geluid meer
Ik heb een desktop type Istart 5001 en heb al geprobeerd de driver die ik vond op de Packard Bell site voor mijn type pc te installeren maar nog steeds geen geluid.
bij geluidskaart staat er
Geluidskaart Realtek HD Audio output
ik gebruik XP servicepack 2
Ken eerlijk gezegd niet zoveel van computers en heb dus geen idee wat ik moet doen.
Kan iemand helpen a.u.b.
 
ook op reparatie heb je garantie dus snel terug naar de winkel lijkt me de beste oplossing
 
Jah is hun fout, dus kunt gewoon naar winkel denk ik. Maar het probleem is er dat je dan je computer weer 2 weken of zo kwijt bent.
 
Ja dat klopt. Dit is overigens geen reclame voor de heren van Packerd Bell
 
Misschien kun je ze is mailen. Daar heb je denk ik zo antwoord op.
 
Kan ook zijn dat ze onder geluidsvolume/speakers een vinkje hebben gezet bij dempen. Is wel dom maar je weet maar nooit
 
Kans is natuurlijk redelijk groot dat Packard Bell er een andere dan het originele merk en type moederbord heeft ingezet. En dan werken al die drivers niet.

Dus eerst met Everest kijken welk moederbord je nu hebt!!!
 
heb het nagekeken en er staat naam moederbord onbekend
wel type Everest v2.20.405 en dan een heel lang nr
63-0100-000001-00101111-121106-RS400$RC4155ST-PM
wanneer ik de geluidsinstellingen via het configuratiescherm bekijk staat er dat alles ok is
 
Hoi Yuklom,

Er zijn nog wel wat opties die je zou kunnen uitproberen... In volgorde van simpel naar minder simpel:

1. Staan je luidsprekers wel aan én staat de volumeknop van de luidsprekers zélf hoog genoeg?
2. Zitten je luidsprekers in de juiste ingang (meestal een groene kleur)?
3. Staan in het Realtek-configuratieprogramma je luidsprekerinstellingen correct, komt dit overeen met de configuratie zoals je die hebt? (Bijv. 2ch-luidspreker als je twee luidsprekers hebt, 5.1 als je vijf luidsprekers én een subwoofer hebt.)
4. Zijn de luidsprekerinstellingen van het Realtek-configuratieprogramma precies hetzelfde als die van Windows? (Configuratiescherm - Geluiden en audioapparaten - Klik onder "luidsprekerinstellingen" op "Geavanceerd".
5. Staan in het Realtek-configuratieprogramma de ingangen wel juist geconfigureerd? (Kijk in welke kleur ingang je je luidsprekers hebt, controleer vervolgens in het Realtek-configuratieprogramma of de betreffende ingang is geconfigureerd als "lijnuitgang".)
6. In het geval van een op het moederbord geïntegreerde geluidskaart: staat deze wel aan in het BIOS?

Groet,

Theo
 
Heb je uberhout wel de drivers geinstalleert?
Zoniet. Installeer die dan. En mag ik weten wat er op je driver CD staat?
 
everest geeft aan moederbord ID ATI RS400
ik heb gemaild naar het packard bell forum en de drivers voor mijn type pc geinstalleerd maar nog steeds geen geluid.
Ik ben een leek en heb totaal geen idee wat ik verder nog kan doen
 
de speakers zitten in mijn beeldscherm en zijn achteraan in de groene ingang aangesloten.
ik heb in realtek aangegeven dat het een lijnuitgang is en 2 speakers geselecteerd.
wanneer ik via het geluidsicoontje mijn geluid probeer aan te passen hoor ik een heel licht gekraak verder niks
ik heb geen installatie cd gekregen
Heb totaal geen idee hoe ik kan controleren of het geluid in BIOS aanstaat
het serienummer van m'n pc is 648011890335 en ik werk met Xp
 
Laatst bewerkt:
Hoi Yuklom,

De boel is dus goed aangesloten. Dan kunnen we dat als oorzaak wegstrepen. Heb je het volgende ook al eens geprobeerd:

1. Deïnstalleer de stuurprogramma's van je geluidskaart;
2. Ga naar Configuratiescherm - Systeem - Hardware - Apparaatbeheer;
3. Verwijder hier vervolgens alles dat met je geluidskaart te maken heeft (bij een eventuele waarschuwing gewoon op "OK" klikken);
4. Start je computer opnieuw op;
5. Als het goed is ontdekt Windows nu "nieuwe hardware";
6. Als Windows je vraagt of je de stuurprogramma's wil installeren, doe dat dan en volg de instructies;
7. Eventueel installeer je de stuurprogramma's m.b.v. het installatieprogramma dat je via het Packard Bell-forum kreeg.

In theorie zou het nu weer moeten werken... ik hoop dat dit in de praktijk zo blijkt te zijn! Laat het even weten, als je wil.

Groet en succes,

Theo
 
Oke ik weet de fout denk

zelfde als ik had. Is het een multi CD installeert die alle drivers van je moederboord in 1 keer? Want dat had ik ook is een keertje met me ati card. en dat hoort namelijk niet.
 
Ik heb geen installatie cd dus kan er ook niks mee veranderen.
KLF
kan je me precies uitleggen wat ik moet verwijderen in het configuratiesysteem?
ik heb eens gekeken maar weet niet precies wat er allemaal met mijn geluidskaart te maken heeft en ben bang dat ik iets verkeerd zal verwijderen.
bij besturing voor geluid, video en spelletjes staat er het volgende
-audiocodecs
-legacy audiostuurprogramma's
-legacy videovastlegapparaten
-mediabeheer
-realtek high definition audio
-videocodecs

of is het het iets in systeemapparaten wat ik moet veranderen?
Bij overige apparaten staat er onbekend apparaat, geen idee wat dat zou kunnen zijn enkel mijn scherm, toetsenbord, muis, printer en modem zijn aangesloten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan