Geen geluid meer na XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik heb mijn PC geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd. Ik heb geen geluid meer na deze aktie. Ik heb een on board audio -kaart en mijn moederboard is een aus P4P 800S SE. Ik heb op de asus site de driver gedownd, maar dit mocht niet baten. Na verwijderen uit de hardware en opnieuw installeren nog steeds geen resultaat. Wie weet raad?

Alvast bedankt,

Martien

Ik heb gekeken wat erop staat en bij asus gekeken, maat het is dezelfde driver die ik al heb. Verwijderen bij hardware en opnieuw installeren helpt ook niet. Bij configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten kan ik op het tabblad volume niets veranderen. Ik heb nog in de bios gekeken van het MB maar daar staat ook niks verkeerd. Ik weet niet wat nu nog te doen.

Martien

Installeer eens eerst deze Intel info file, en daarna de SoundMaX drivers, die op de cd staan.

Brengt ook niet het gewensteresultaat, helaas. Wat er ook gebeurt is dat als de de realtek driver installeer dan start mijn pc zonder waarschuwing gewoon opnieuw op. Toch wel vreemd.

Laatst bewerkt:
Je hebt ook helemaal geen Realtek geluidschip.:confused:

Laat windows zelf de drivers zoeken, op de driver cd, vanuit apparaatbeheer, bij het gele uitroepteken, als je tenminste die Intel driver hebt geiïnstalleeerd.

Ik denk dat ik het verkeerd doe, ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn cd niet kan vinden en de drivers dus download. Ik krijg het niet voor elkaar dus ik heb even een bijlage erbij gedaan met wat Everest laat zien wat er in mijn systeem zit.

Martien

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    83 KB · Weergaven: 50
Wel vreemd, als ik hier bij de drivers kijk, heb je een SoundMax soundchip, en geen Creative, zit er soms nog een pci geluidskaart in?

Kijk eens in die computer, of achterop, in de backplate zitten de aansluitingen voor een onboard, en verder onderop, de eventuele aansluitingen van een pci kaart.

Inderdaad maar er zit dus wel een extra soundkaart in de pc. Ik heb nu de soundmax uitgeschakeld bij apperatenbeheer. Echter nog steeds niks

Zo gaat dat niet, of je gebruikt de onboard soundkaart, dan moet die andere eruit, en in de bios, de audiochipset op enabled staan, of op auto.

Of je gebruikt de PCI soundkaart, die Creative, en moet die audio onboard, in de bios op disabled staan.

Ik heb de onboard uitgeschakeld en ben naar de site gegaan van creative. Ik heb door de auto detectie gedaan en deze zegt dat ik een sb live 5.1 kaart erin heb. Bij het uitvoeren van een update geeft deze aan dat: "Status:Er zijn geen updates nodig voor uw Creative-product. Op uw systeem zijn al de recentste versies geïnstalleerd." . Dus hier kom ik ook niet meer verder

Hoi !

Ga es naar start-configuratiescherm-geluiden en audioapparaten.

Staat daar op het derde tabblad "Audio" twee maal de Creative geselecteerd ? ( Bij afspelen en opnemen van geluid).

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan