Geen geluid meer naar formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed7

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Na het formateren van mijn pc krijg ik geen geluid meer uit mijn boxen.
Heb de drivers van mijn moederbord en geluidskaart geinstalleerd, maar geen effect.

Moederbord: MSI K8MM-V
Geluidskaart:Creative SB PCI128

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

Dit krijg ik bij apparaatbeheer geeft dit weer. Nergens een vraagteken ofzo..

Bijlagen

• geluid.jpg
    geluid.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 60
Heb je ook een onboard geluidskaart?
Lijkt er wel op

MSIMSI K8MM-V, K8M800, Socket-754, m-ATXS-ATA/ATA, LAN, DDR400, Bulk,VGA, AGP8XAfbeelding

2xPrijs en beschikbaarheid Product AccessoiresVergelijk dit productArt.nr.: 308871Art. nr. fabrikant: K8MM-VGewicht: 1.50 kgFabrieksgarantie (maanden): 36
Product informatieExtra informatieRecensieLink naar fabrikantE-mail een vriend over dit productProductbeschrijving MSI K8MM-V - moederbord - micro ATX - K8M800
Producttype Moederbord
Model Micro ATX
Afmetingen (BxDxH) 24.5 cm x 19.5 cm
Chipsettype VIA K8M800 / VIA VT8237R
Max. bussnelheid 800 MHz
Processor 0 ( 1 ) - Socket 754
Compatibele processoren Athlon 64, Sempron
Compatibiliteit 64-bits processors Ingebouwd
RAM 0 MB (geïnstalleerd) / 2 GB (max.)
Ondersteunde RAM-technologie DDR SDRAM
Storage Controller Serial ATA-150 (RAID), ATA-133 (RAID)
USB-poortconfiguratie 4 x USB
Interne poortconfiguratie 2 x ATA, 2 x SATA
Graphics controller VIA UniChrome Pro Gedeeld videogeheugen (UMA)
Audio Output Geluidskaart - VIA VT8237R - 5.1 kanaalsurround
Netwerkgebruik Netwerkadapter - VIA Tahoe VT6103L - Ethernet, Fast Ethernet

Je hebt niet aan de kabels gezeten (achterkant pc?)

Laatst bewerkt:
Ik ging ook af op wat je in je screenshot geselecteerd hebt. AC'97 is namelijk een onboard en je Creative niet. Je onboard eerst maar eens uitschakelen in het Bios.

Reden dat ik het vraag is dat wanneer ze los zijn geweest, je ze zomaar per ongeluk op de onboardchip zou hebben kunnen zitten terwijl de Creative pci kaart de kaart is die geluid moet geven.
Wat gebeurt er als je in app.beheer de onboard kaart uitschakelt?

Heb die uitgeschakeld in apparaatbeheer en in bios, maar nog altijd geen geluid..

Als je in het bios de mogelijkheid hebt tot uitschakelen van de onboard chip (veelal te vinden bij kreten als : sound / onboard -> enabled / disabled en je zet het op disabled én je weet zeker dat de kabels aan de achterzijde in de juiste poortjes zitten (pci kaart en niet de onboard poortjes) dan kun je nog overwegen om in app.beheer de Creative te verwijderen. (Rechter muisknop, installatie ongedaan maken) Daarna de pc opnieuw opstarten en nogmaals de drivers installeren.

Ehh, volumeknop op toetsenbord / subwoofer staat niet dicht? Er staat ook stroom op de SET..................? (Ik vraag het maar even voor de zekerheid...)

Staat in het bios de onboard sound op disabled, verwijder dan in app. beheer gerust de AC sound. Kwaad kan dat zeer zeker niet!

Wat oudere Creative hardware stond wel een beetje bekend om zijn installatieproblematiekjes. Soms werkt het niet en dan opeens........ plop daar is het geluid.
Kijk vooral ook even bij de geluidinstellingen van Windows of daar niet heel per ongeluk een vinkje staat bij "digitaal". Ik heb één keer een soortgelijk problleempje proberen op te lossen en na uren zoeken haalde ik dat vinkje weg bij digitaal en YES er was geluid.

Dit vinkje dus.

Helpt het allemaal niet ? Knikker de pc dan maar het raam uit.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan