Geen geluid meer speakers laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik en Ella

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Ik ben ik het bezit van een Panasonic CF-52 die teruggezet is van Vista naar XP-pro. Dit is overigens 2 jaar geleden bij aankoop gedaan.

Ik heb afgelopen weekend last van een trage pc en heb een utilities programmaatje het e.e.a. op laten ruimen. Hierdoor werd het beeld veranderd ( van klassieke uitvoering weer naar het normale) en alle geluidjes ( zoals ontvangen email etc) stonden weer aan terwijl ik enkele in het begin heb uitgezet bij configuratiescherm-geluiden en apparaten-geluiden. Ik heb eerst alles uitgezet door NO SOUNDS bij geluidschema te selecteren maar kreeg vervolgens helemaal geen geluid meer. Nu heb ik deze teruggezet in Windows Default, maar heb nog steeds geen geluid.

Bij volume staat alles aan en er is niets gedempt. Bij de device manager (Hardware-apparatenbeheer) zie ik geen vraagtekens staan.
Voorheen kon ik met de Fn knop en F4-F5-F6 het geluid harder-zachter en uit zetten. Dan zag ik steeds een icoon op het beeldscherp die zich aanpaste aan de ingegeven stand. Overigens ook met het licht van het beeldscherm.
Als ik deze Fn knop nu gebruik zie ik geen icoon meer op het beeldscherm, zowel geen speaker als zonnetjes voor het licht.
In de taakbalk zie ik wel het speakertje en als ik deze uitzet komt er netjes een kruisje te staan. MAAR.......... geen geluid. De lichtinstellingen van beeldscherm reageert wel.

Nadien heb ik drivers van panasonic gedownload en geinstalleerd, maar ik weet niet of fit de juiste drivers geweest zijn.

Ik heb de externe uitgang van de laptop gebruikt en daar speakers op aangesloten en deze werken wel.

Nu weet ik het echt niet meer................:evil: HELP!

Je hebt vermoedelijk toch een utility verwijderd die nodig is. Mijn pragmatisch aanpak zal zijn: laptop formatteren en Windows XP opnieuw installeren. Maar loont het de moeite? De laptop is al wat ouder, en Windows XP support eindigt in April volgend jaar.

Indien de laptop nog verder goed is kan je aan Windows 7 denken, anders aan Linux.

Dank je Lutz,
De laptop formatteren zal wel een keer gebeuren, maar ik werk momenteel nog met bepaalde navigatieprogramma's die alleen op XP werken.
Een tijdelijke oplossing is steeds externe boxen te gebruiken, maar misschien weet iemand een eenvoudige oplossing voor dit probleem.

http://www.panasonic.com/business/toughbook/computer-support-search-downloads.asp

Je hebt die drivers hier vandaan?

Maare, je hebt wel geluid met externe speakers dus ik neem aan dat de geluidskaart wel werkt, alleen de interne speakers niet, denkelijk staan die niet als default bij audio en geluiden in het configuratiescherm, kijk daar eens naar de opties.
Zo ook in de manual voor het aanzetten van de interne speakers.

@ Lange Pier,

Ik heb daar de drivers van, maar vreemde genoeg geeft Panasonis aan dat deze laptop Windows XP Pro 2002 SP2 zou moeten hebben terwijl het SP3 aangegeven staat bij mijn computer.
Ik heb nogmaals de manuel doorgelezen maar er is geen knop om interne speakers aan of uit te zetten, enkel via de Fn knop in combinatie met F5 en F6. Ik zie dan ook geen pop-up icoontje.

Wat bedoel je precies met 'denkelijk staan die niet als default bij audio en geluiden in het configuratiescherm, kijk daar eens naar de opties'?

Alweer bedankt. Het staat op zich allemaal goed ingesteld maar ik kan nergens de pc luid-speakers zien bij de 'volgende volumeregelingen weergeven'.

Ik heb nog eens de draad doorgelezen. Wat gebeurt indien je probeert een audio CD te spelen? Komt dan wel muziek uit de interne speakers?

Bij het insteken van de externe speakers worden de interne speakers uitgezet. Dat werkt blijkbaar wel.

Ik zit hier aan een Windows 7 computer. Indien ik onder Systemsteuerung kijk, Sound, dan heb ik er een optie audiogeräte verwalten. Daar kan ik zowel het volume voor luidsprekers/koptelefoon en koptelefoon alleen instellen. Misschien heb je dat ook. Wat voor geluidskaart heb je in de laptop zitten?

De audio CD geeft ook geen geluid en bij systeembesturing zie ik luidspeakers staan.
Ik heb deze 2 bijlages gevoegd, misschien dat je hier meer informatie uit kan halen dan ik?
Image1.jpg
Image2.jpg

Heb deze ergens op een forum gevonden.....

Quote Originally Posted by e.fastforward View Post

Try this, I have used it on cf-19s and cf-29s that played sound only from the headphone jack

control panel/add remove programs

uninstall hotkey appendix
uninstall hotkey manager

if it says some files cannot be removed without rebooting, you usually can ignore them (if not do it all again without ignore)

reboot

sound should work at this point this last step is to make the hotkeys work again

then goto c:\utils (by default) or where your drivers are and launch setup.exe in hotkeymanager and hplsman folders

i think it has something to do with windows because the speaker works when i boot in linux...

cheers and good luck
http://forum.notebookreview.com/panasonic/339198-cf-19-loss-sound-internal-speakers-5.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan