Geen geluid meer(windows vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberti1

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een probleem en dat is dus dat ik geen geluid meer heb. Als ik bv een
nummer afspeel geeft ie bij geluid wel aan dat ie afspeelt bij het balkje want gaat
op en neer maar ik hoor niks.

Het rare is wel dat bij geluid, hij aan geeft dat het via 'realtek digital output' gaat en daarboven staat 'luidsprekers' maar die staat op 'niet aangesloten' en dat lukt me ook niet
om het aan te sluiten.

Kan iemand mij helpen? Als je info over de pc nodig hebt vraag het want dat weet ik wel te vinden hoop ik, ik maak gebruik van PC Wizard 2008 dus daar kan ik wel veel uit halen.

Ik hoor het wel, in ieder geval al bedankt!

Je hoort geen geluid uit je luidsprekers. Ook niet uit je hoofdtelefoon?

Je hebt nagekeken dat het geluid niet op dempen staat bij volumeregeling?

Krijgen de luidsprekers stroom? Kan je ze aanzetten?

Zit de luidspreker juist aangesloten op je geluidskaart of mobo?

Zit de geluidskaart goed in het mobo?

Heb je de juiste drivers geinstalleerd?

Kijk eens bij apparaatbeheer of je het apparaat kan terugvinden en of je het hebt ingeschakeld.

Ga naar de eigenschappen van de audioapparaten en kijk of je daar de juiste geluidskaart of luidsprekers hebt ingesteld.

Kijk of windows is ingesteld dat het de luidsprekers mag gebruiken.

Heb je al naar updates gezocht voor de drivers?

Indien je al hebt geupdate, heb je al terug een vorige driver geprobeerd?

Staat er in apparaatbeheer een geel uitroepteken of iets dergelijks bij je audioapparatuur?

Alle vragen die je hebt gesteld of ze kloppen of ik heb het al is een keer geprobeerd.
Ik ben er een beetje radeloos van te worden, vriend van me heeft ook al is geporbeerd en hij heeft aardig wat verstand ervan maar ook hij snapte er niks van helaas

Kun je dat 'Realtek digital output' niet veranderen in iets anders? Op een digital out sluit je nl. meestal geen luidsprekers aan.

Alleen in ´apparaat voor digitale uitvoer(HDMI)' met als plaatje een monitor en werkt dus niet. Staat ook 'luidsprekers' bij maar die krijg ik niet aangesloten, het lukt me maar niet?

ik heb ook precies het zelfde probleem mijn geluid werkte eerst wel en nu ineens niet meer heb dezelfde pc als jij enz, heb jij al een oplossing gevonden?
dan hoor ik het graag

Groeten Maurice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan