Geen geluid meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

c.c.f.vandongen

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Het geluid op mijn pc werkt niet meer bij het ontvangen van e-mail, het opstarten, afmelden en afsluiten van Windows XP Pro etc. Ik heb nog wel geluid bij het spelen van spelletjes, muziek etc. Mijn moederbord (sound on board)= ECS K7s5A, chipset = SiS 735. Ik heb de SiS 7012 PCI Audio Drivers gedownload, maar bij het begin van de installatie verschijnt er een venster (Update Driver for Plug and Play Services) met daarin een rood kruis en het volgende nummer daarchter: -536870397. Ik kan dan slechts op "OK" klikken, waarna een venster (SiS 7012 PCI Audio Driver Setup) verschijnt met de tekst: "Fail to audio driver for Windows XP started. Setup will exit." Wie kan mij helpen?

Verwijder alles van je geluidskaart eens in apparaat beheer en dan opnieuw opstarten en de drivers opnieuw installeren.
Heb je wel de goede drivers ?

Onder apparaatbeheer kom ik o.a. tegen: Audiocodecs, C-media AC97 Audio Device, Legacy-audiostuurprogramma's en mediabeheerapparaten. Moet ik die allemaal verwijderen?

En welke van de 3 drivers die je aangeeft adviseer je dan te downloaden? Ik heb de bovenste gedownload!

Alles verwijderen en deze downloaden:
C-Media 9738 Codec Sound Driver

De hele boel verwijderen die in apparaat beheer onder -Besturing voor geluid, video en spelletjes - staat.
En dan op nieuw opstarten en de nieuwe drivers installeren.

Ik heb C-Media AC97 Audio Device verwijderd en de nieuwe drivers van de ECS-site geinstalleerd. Geen resultaat! Overigens van de drie mogelijkheden op die site kon ik er maar één downloaden: de SiS 7012! de ander door jou geadviseerde reageerde niet eens als je er op dubbelklikte!

Vreemd ik kan ze allemaal downloaden zonder problemen.

Sorry, ik vergis me, ik kon 'm wel downloaden, wat ik gisteren ook heb gedaan, maar er zat geen uitvoerbaar bestand bij om te installeren.

Bestanden uitpakken in een map, en daarna alles van de geluidskaart verwijderen in apparaat beheer als je dan opnieuw opstart geeft die toch aan nieuwe hardware gevonden en kun je de drivers van uit die map installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan