Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riemer

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Ik was een beetje aan het rond kijken in de map: Program Files, en was wat onzinnige bestanden aan het verwijderen. Maar toen ik de volgende dag mijn computer weer opstarten zag ik: "niewe hardware gevonden" dus ik wou het maar instaleren, maar ik klikte perongeluk verkeerd op :"niet instaleren" dus toen was het weg. Ik ging dus maar is kijken wat ik dan had weggegooid en kwam erachter dat het: "C-media 3D audio"' was. Nu heb ik geen geluid meer (het was dus iets met mijn geluid). als ik nu mijn computer weer opnieuw opstart krijg ik geen pop-up meer dat er nieuwe hardware is gevonden. maar toch wil ik wel graag geluid, dus kan iemand mij helpen om toch alsnog weer mijn speakers opnieuw te laten werken

Als je xp hebt dan kun je een systeemherstel doen.

hopelijk heb ik nog een systeemherstel van kort geleden, dat niet allemaal bestanden weg zijn

Mocht Systeemherstel nu toch niet geholpen hebben, ga dan via Systeem, Hardware naar Apparaatbeheer.
Klik naast Besturing voor geluid, video en spelletjes, op het "plusje"zodat alle apparaten daar zichtbaar worden.
Ik heb een afbeelding hieronder bijgevoegd.
Ga met je muis op "C-Media 3D Audio" staan en klik rechts. (In het voorbeeld Realtek High Definition Audio.)
Dan kies je voor "Stuurprogramma bijwerken". (Nu ben je weer terug bij het moment waarop jij op "nee" klikte ;) )
De Wizard Nieuwe Hardware opent zich. Laat Windows zelf naar het stuurprogramma zoeken en als het goed is zet hij dat weer terug.
Of dan al het leed geleden is, hangt af van wat jij als overbodig hebt verwijderd in C:\Program Files.
(Daarin zit bijna nooit iets overbodigs, een enkel leeg mapje van een uninstalled programma misschien.)

.

Bijlagen

• AudioApparaatbeheer.jpg
    AudioApparaatbeheer.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Mjin systeemherstel heeft dus niet geholpen :( , dus ging ik maar dat met het apperaatbeheer proberen. maar het probleem is dat ik helemaal geen "C-media 3D audio" zie :confused: , hieronder het bestandje dat ik zie:

Bijlagen

• geluid.GIF
    geluid.GIF
    17,2 KB · Weergaven: 21
Yeey, ik heb hem gemaakt, ik was aan het kijken in mijna apperaatbeheer en toen vond ik bij mijn USB dingen en bestandje met een geel uitroeptekentje, ik ging er dus heen en verwijderde het. toen ik daarna "nieuwe hardware toevoegen" deed zag ik ineens dat er "C-media 3D audio" werd gevonden, dat heb ik geinstaleerd en nu doet ie het.(ik was vergeten dat ik USB speakers had)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan