Geen geluid meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Braaf een snoertje gekocht om een cassettebandje op mijn pc te zetten. Kreeg echter de bromtoon waar ze het hier in post 11 over hebben. Heb de poging gestaakt maar blijf nu zitten met een ruis in mijn boxen die ik eerst niet had. Muziek klinkt ook zachter en meer op de achtergrond van de ruis..
Wat is er misgegaan en is dit beschadiging of iets anders??
De dag erna helemaal geen geluid meer enkel de ruis... Geluidskaart gesloopt??
Systeemherstel haalde niets uit helaas..

Je vertelt niet in welke ingang je het kabeltje hebt gestoken. Was dat wel de Line-IN van je geluidskaart? Klik anders op "Problemen met het geluid" hieronder in mijn handtekening. Het is een algemeen stappenplan met in het tweede deel de nadruk op opnemen.

Snoertje ging inderdaad (van audio-uitgang) naar line-IN van de pc. Net de 'audio-driver' (whatever that may be??:shocked: ) opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niets.

Stappenplan net ook doorlopen waar ik uiteindelijk ook bij de tip uitkom om de (Realtek Audio) Driver opnieuw te installeren..

En nu? Wordt ik er een beetje moedeloos van...

Laatst bewerkt:
In de link die je gaf, worden een aantal waarschuwingen uitgesproken. Zorg dat cassetedeck geaard is, A.J. waarschuwt voor kortsluiting, en zo meer.

En in dat stappenplan: stonden alle instellingen in jouw PC net zoals in de "handleiding"? En soms moet je de audio-controller voor je chipset opnieuw installeren (zie ook de link naar Lange Pier) en daarna de audio-driver (of stuurprogramma) voor je geluidskaart.
De controller voor je chipset is nodig om de processor goed met de onboard geluidskaart te kunnen laten praten.
Maar nu het allemaal niet lukt: wat is jouw Windows-versie en wat voor geluidskaart heb je?

Maar nu het allemaal niet lukt: wat is jouw Windows-versie en wat voor geluidskaart heb je?

Alle instellingen staan zoals je in stappenplan beschreef. Let wel ik ben niet helemaal geluidloos, alleen de ruis overheerst terwijl de muziek er vaag tussendoor klinkt

Ik heb trouwens XP Home en volgens mij is de geluidskaart Realtek AC'97 kan dat kloppen??
Ik ga nog maar even met de tips van lange pier in de weer.

ps. het stopcontact moest geaard zijn, maar dat is toch ieder huisstopcontact:o ofnie??
pc doet verder alles normaal dus kortsluiting lijkt me niet het geval.

Laatst bewerkt:
A.J. bedoelde kortsluiting in je audio-systeem als het cassettedeck niet geaard is. Trouwens, de PC netspanning kan ook beter uit een geaard stopcontact(blok) komen.

Er is in ieder geval "iets" verstoord in je audio. Wat je kunt doen is de Realtek AC97 Audio driver verwijderen in Software, "Programma's wijzigen en verwijderen". Installeer dan eerst de audio-controller voor de chipset (die drivers voor je moederbord staan op een CD die je bij de PC hebt gekregen) en installeer dan opnieuw de Realtek Audio driver voor de onboard geluidskaart (want dat heb je). Misschien helpt dat.

Laatst bewerkt:
Wat je kunt doen is de Realtek AC97 Audio driver verwijderen in Software, "Programma's wijzigen en verwijderen". Installeer dan eerst de audio-controller voor de chipset (die drivers voor je moederbord staan op een CD die je bij de PC hebt gekregen) en installeer dan opnieuw de Realtek Audio driver voor de onboard geluidskaart (want dat heb je). Misschien helpt dat.

Ehh, ik zie geen RealTek staan in Software??
En de installatie-cdrom van XP heb ik ook niet ff snel bijdehand heb ik gemerkt.
wordt wel een lang verhaal dan he..

Staat er dan ergens HD Audio, of Een_ander_merk Audio (driver)? En voor het installeren van die driver en controller heb je niet de XP installatie CD nodig, maar een CD met alleen drivers er op. Anders zul je op de site van de fabrikant van de PC, of van het moederbord moeten kijken. Daar worden updates van die software aangeboden.

Kijk anders met Everest eerst bij Multimedia, Windows Audio en PCI/PnP Audio en daarna bij Moederbord, Moederbord, Naam moederbord. Vermeld die gegevens hier.

Moederbordnaam; Asus A7V8X-LA (Kelut) :shocked:
PCI / Pnp Audio; VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
Windows Audio; zie bijlage

Nog wat aanvullende info van de Multikanaals Audioconfiguratie;
Audiostuurprogramma versie: 5.10.105730
Versie van DirectX: DirectX 9.0c
Audiobesturing: VIA[3095]
AC97 Codec: ALC658

Hoop dat je er wat mee kan want mij duizelt het allang..

Staat hier iets tussen wat ik nodig zou kunnen hebben?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat ziet er in principe gezond uit. Dia VIA AC97 is de controller voor je chipset, de Realtek AC97 driver is het stuurprogramma voor je onboard geluiskaart.
Toch is de installatie kennelijk corrupt geraakt.

Download de "Avance ALC650 Drivers and Applications V3.23 for Windows 98SE/ME/2000/XP WDM Driver V5.10.0.3940". Ga dan naar de Realtek-site en download het bovenste stuurprograam (klik op Go). Installeer de proramma's en hopelijk doet je geluid het dan weer goed.

NB: bewaar die drivers in een map op je harde schijf en zet ze op een CD-Rom. Heb je ze voortaan altijd bij de hand.

1) Download de "Avance ALC650 Drivers and Applications V3.23 for Windows 98SE/ME/2000/XP WDM Driver V5.10.0.3940".

2) Ga dan naar de Realtek-site en download het bovenste stuurprograam (klik op Go). Installeer de proramma's en hopelijk doet je geluid het dan weer goed.

1) Heb ik gedownload,

2) Welke uit het rijtje moet ik.....Ach de bovenste, ik zie het:o

Maakt dan de volgorde van installatie nog uit?

Laatst bewerkt:
De boel geinstalleerd. Helaas nog steeds ruis en nog steeds veel te zachte muziek op achtergrond.. Ik ben bang dat het een loopje naar de pc shop wordt..

Maakt dan de volgorde van installatie nog uit?
Sorry, was even de deur uit. Installeren heb je hopelijk ook in volgorde 1 en dan 2 gedaan?
Vervelend dat het nog steeds niet in orde is. Ik zou nu verder geen tips meer weten voor je. :confused:

In die volgorde geinstalleerd ja.. Niets dus.
Ben daarna met mijn schoolopdrachten verder gegaan en wat gebeurt???
Wanneer ik een Wordbestand probeer te openen herstart de pc acuut ??? :eek:
Systeemherstel eroverheen en weer terug bij stap 0. :(

Toch is de installatie kennelijk corrupt geraakt.

Moet ik dan niet eerst de oude driver de-installeren voordat ik er een nieuwe in zet? Ik vond hem net in C/hp/drivers/audio-realtek. Zonder deinstallatie-optie trouwens??

Mocht dit niets uitmaken toch zeer bedankt voor je tijd.
Ik vogel nog wel wat verder en anders moet ik er maar wat centen aan besteden.

Groet, M.

Laatst bewerkt:
Snoertje ging inderdaad (van audio-uitgang) naar line-IN van de pc.
Er zou geen zak aan meoten zijn.
Line-out van de cassetterecorder naar line-in van de PC. Heb je zéker line-out van het cassettedeck? En niet per ongeluk de microfooningang van de PC?
Wel even line-in als opnamebron aanvinken, maar als je brom en een beetje geluid hebt, is dat waarschijnlijk al goed.
Heb je het cassettedeck direct aan de PC hangen, of hangt er een versterker tussen?
Wat voor cassettedeck is het? Misschien iets in een torentje? Dat geeft vaak problemen (baaah, alles in één troep :)).
Ik weet zeker dat we er wel uit komen, maak je geen zorgen. Voorlopig denk ik een aansluit fout of een fout in het cassettedeck.
Vertel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan