Geen geluid meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyBarneveld

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Ik zit met mijn Fujitsu Siemens pa 1510, en ik heb geen geluid meer. Ik heb perongeluk se software verwijderd en weet niet meer welke erop gezet moet worden. Ik heb al geprobeerd van de site Fujitsu realtek geinstaleerd. Maar ik krijg geen verandering. Wie weet welke software ik erop moet zetten?

Help!

Toch niet, hij wil niet geintaleerd worden. Ik vraag me daarom ook af of dit type laptop niet net iets anders is? Ik heb eerder op een andere laptop hetzelfde gehad en toen was het ook software maar ik ben radeloos~

Bedankt voor deze link maar hier heb ik dus nu al het volgende vanaf gedownload:

alle audio (dus de realtek waarvan ik niet begrijp of deze de juiste is)
net de chipset en hiervan ook alles wat er maar te instaleren was...

Ik ben ook niet erg handig met computers want het zou wel erg simpel zijn.. Ik zit ook nog te denken of die realtek wel de juiste hardware is?? nou ja hopelijk weten julie er meer van ..

Download en installeer Everest. Kijk in Everst bij Multimedia, Windows Audio en PnP Audio. Zet het resultaat even hier.

Op die Fujitsu-site staat bij Chipset maar één bestand onder northbridge/southbridge: Chipset en VGA Driver. Dus wat bedoel je met "alles wat er maar te installeren was..."?

Ik kreeg een map met meerdere mappen erin. Hier staat bijvoorbeeld in:
ACE
NET32
Driver
Bin
ATIPCE
en de ATI setup

In elke map staan weer verschillende setup's (.exe)

Ik heb ze dus allemaal maar geinstaleerd dat bedoelde ik ermee

Wat die Chipset en VGA drivers betreft: ik zie wat je bedoelt. Op die link waar je het zip-bestand hebt gedownload staat naast de downloadknop nog een knop "Download filedescription". Als dat info-bestand bekijkt, blijkt dat ATI zowel het vga-als het chipsetbestand in elkaar heeft gezet. Ik denk dat je had kunnen volstaan met dat eerste Setup.exe-bestand. Maar zoals jij het gedaan hebt kan het geen kwaad, chipsetdrivers worden altijd over elkaar heen geinstalleerd.

De Audio: ga naar Systeem, Hardware, Apparaatbeheeer (je hebt toch XP?). Klik op het plusje naast Besturing voor Geluid, video en spelletjes. Zoek de Realtek of ALC8XXX driver op. Klik er rechts op met je muis, kies Eigenschappen, dan de tab Stuurprogramma's en dan Stuurprogramma bijwerken. De Wizard Nieuwe Hardware verschijnt, laat Windows automatisch zoeken, volg de aanwijzingen op het scherm. Herstart na afloop je laptop. Wat heeft dit opgeleverd?

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaat xp, maar nadat ik dit bestand gedownload heb wil de driver niet geheel geinstaleerd worden. er staat dan dat de hoeveelheid regels overscheden wordt. en het bijwerken wat je me uitgelegt hebt vindt geen nieuwe update's. Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben maar ergens klopt er iets niet?

Ga naar Configuratiescherm, Software, Programma's wijzigen of verwijderen. Kijk of je een regel ziet staan: "ATI-software verwijderen" klik daar op en kies Verwijderen. Je moet na afloop je laptop herstarten. Je zult merken dat je dan een andere beeldschermresolutie hebt. Ga naar de plek waar je dat uitgepakte zip-bestand hebt staan, dus die ene Setup.exe en dan (behalve wat losse bestanden) ook die mapjes en dubbelklik op dat Setup.exe. Volg de aanwijzingen op het scherm en na afloop moet je de laptop herstarten. Hoe staat het er dan voor?

Dat heb ik exact zo gedaan en alles is opnieuw geinstaleerd ec\hter nog geen muziek te horen. en ook als ik nogmaals de hartware probeer te vernieuwen dan komt er niets nieuws bij. wat kan ik nu nog doen? Koptelefoon doet het echter wel.

ik kan mischien ook mijn comp delen als dat handig is?

Koptelefoon doet het echter wel.
Mmm...en als je je koptelefoon er uit haalt, doen je speakers het dan wél? Soms worden ze uitgeschakeld als er een koptelefoon wordt ingeplugd.
En anders: ga naar Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten en vergelijk op de tabbladen Audio en Spraak welk apparaat is geselecteerd als Afspeelapparaat. Zorg dat het de "Realtek HD Audio rear out" is bij alletwee. (Of een andere benaming, ALC89XXX b.v. als het maar de rear out is).

Ik ga niet op afstand in jouw laptop zitten te rommelen, sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan