Geen geluid meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bornado

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Sinds gisteren doet het geluid van mijn computer het niet meer, zeer waarschijnlijk veroorzaakt door het installeren van een spel (wat ik ondertussen verwijderd heb). Ik heb zelf al alle n00bdingen gechecked zoals mute, volumeregeling enz. Ook heb ik in apparaatbeheer gekeken of ik iets zag, maar ook daar heb ik niets kunnen vinden (maar dat kan ook aan mij liggen, daar ben ik niet in thuis). Ik heb zelfs een nieuwe driver geïnstalleerd, maar die gaf ook geen geluid... In de bios staat m'n geluidskaart gewoon goed aangegeven. Ook met regedit.exe zag ik niets bijzonders, maar daar ben ik dan ook helemaal niet in thuis. Niets verwijderd natuurlijk.

Het geïnstalleerde spel had een hele nieuwe versie van directx, misschien dat het daaraan kan liggen?

Ik heb het volgende moederbord, met onboard geluidskaart: ASUS M2N-E SLI S/R/GBL/1394 AM2

Verder nog gegevens nodig? Vraag maar raak.

Weet iemand waarom ik geen geluid meer heb?

doe eens start/uitvoeren/dxdiag welke versie van directx heb je en test daar je beeld en geluid eens

Had ik ook al geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Onder het kopje "Muziek" staan bij mij 4 dingen:
beschrijving type kernelmodus ondersteunt DLS standaardpoort
Microsoft synthesizer software nee ja ja
USB-audioapparaat software ja ja nee
microsoft midi-mapper hardware nee nee nee
microsoft GC wavetable-software hardware nee nee nee

Via alle vier werkt het afspelen van het geluid niet...

Onder het kopje "Geluid" staat het volgende:

Apparaat
Naam: PnP Audio Device
Apparaat-id: USB\Vid_0 enz.
fabrikantid, productid, type (WDM)
standaardapparaat: ja

Stuurprogramma's
Naam: usbaudio.sys
versie: 5.01. enz
Datum 4-8-2004
Ondertekend: JA
Andere leverancier: Microsoft

Wil je het complete .txt-bestand van de dxdiag-run?

Oh ja, de direct x versie:

1x een versie 1, 1x een versie 2, enkele verise 4's, een heleboel versie 5's, een aantal versie 6's, een aantal versie 9's en 1x een versie 11

zou direct x 11 deinstalleren misschien de oplossing zijn en zo ja, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan