geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

zzzzpiedie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Na een nieuwe installatie van Windows XP Prof. heb ik geen geluid meer.
Bij de geluidsinstellingen staat dat er geen audioapparaat aanwezig is. Een driverprobleem dus zou ik zeggen. De laatste drivers geinstalleerd via de site van het moederbord, in dit geval realtek hd audio drivers. Geinstalleerd en.....niets. Nog steeds geen audio drivers. Het vreemde is dat ik in apparaatbeheer geen audio driver zie staan zonder dat er een vraagteken te zien is. Als ik dan de driver verwijder blijkt toch echt dat die geinstalleerd is maar het functioneert niet en blijft verborgen voor windows apparaatbeheer.
Voor het installeren van de driver heb ik de voorgaande drivers gedeinstalleerd met drivercleaner.

Heeft iemand een mogelijke oplossing?

Ik heb al tig keren windows opnieuw geinstalleerd zonder al te veel problemen maar deze is nieuwe voor mij en kost me nu al een paar dagen. Elke hulp is welkom. :thumb:

ASUSTeK Computer INC. M3N78-EM (AM2)

Ik gebruik al drivercure maar die geeft geen probleem aan.
Van een vriend heb ik net gehoord dat ik ook microsoft hd audio nodig heb. Die ben ik nu aan het downloaden.

Bedankt voor de reactie :thumb:.

Alle drivers zijn gewoon gegeven op de asus site..

klik

Begonnen als eerste met de chipsetdriver??

Laatst bewerkt:
Jep. Wel heb ik de chipsetdrivers geupdate. Nu moet ik ermee stoppen. Morgenavond meld ik me weer met hopelijk een oplossing.

Allen bedankt voor vandaag! :thumb:

Nog geen oplossing helaas.

Ik heb de UAA driver gedownload maar bij het installeren krijg ik de melding 'geen hd audio aanwezig'. Blijf het allemaal maar vreemd vinden. De vorige keer was het even de realtek drivers installeren en klaar is kees. Nu lukt helemaal niets meer. Ik twijfel sterk over de aanschaf van een geluidskaartje dan kan ik tenminste weer van het geluid genieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan