Geen geluid meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter osi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

osi

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Om opstarten te versnellen heb ik de Indexing Services uitgeschakeld volgens de aanwijzingen van TROS Radar van 31.1.11 :
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1664/trage-computers/?tx_brmenu2010[year]=2011

Eerst kon ik daarna geen verbinding met internet meer krijgen.
Na Systeemherstel lukte dat wel weer, maar nu heb ik geen geluid meer.
Onder "Eigenschappen voor audio aanpassen " (Luidsprekertje rechtsonder) vind ik bij de tab Volume: "Geen audioapparaat" en onder de tab "Hardware" staat dat alle apparaten correct werken.

Tijdens het opstarten krijg ik steeds deze mededeling: "In Generic Host Process for Win32 Services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten".
Systeemherstel 2x herhaald; gaf geen verbetering.

Gescand met achtereenvolgens SpyBot, TFC en MBAM. Die vonden niets. Toen EMAS; dat duurde 3 uur maar er werd nogal wat gevonden: trojans, worms en spies vaak met de toevoeging Win32.
Zie log hieronder. Volgens de aanwijzingen gerepareerd/afgesloten.
Geen verbetering.
In Apparaatbeheer vond ik vraagtekens bij
a) ScSi & RAID Controllers. Deze kon ik opnieuw installeren vanaf Windows XP CDROM maar het vraagteken kwam na opstarten weer terug. De installatie was dus weer ongedaan gemaakt.
b) Multimedia-Audiocontroller en die heb ik niet bij kunnen werken.
Ik heb 2 CDROMs die bij de Creative Modem Blaster V.92 DI5732 geleverd werden. Met geen van beide kan ik de drivers bijwerken omdat "de benodigde software niet is gevonden"

Ik ben na een week zoeken ten einde raad en hoop zeer dat u me kunt helpen.
Alvast hartelijk bedankt!
osi
11.2.11

EMAS log

C:\Program Files\PhotoFiltre\Plugins\ImpGifAnim.pfl probably a variant of Win32/Autorun.IXGXPKQ worm cleaned by deleting - quarantined
C:\Program Files\Washer\autowash.exe probably a variant of Win32/Spy.Goldun.BDFSWCX trojan cleaned by deleting - quarantined
D:\Documenten en settings\J.R. \Mijn documenten\SOFTWARE\03. CLEANERS\Registryfix\registryfix.exe a variant of Win32/Adware.ErrorClean application deleted - quarantined
D:\Documenten en settings\J.R. \Mijn documenten\SOFTWARE\03. CLEANERS\WINDOWWASHER_47\WINDOW_WASHER_47_FULL.EXE probably a variant of Win32/Spy.Goldun.BDFSWCX trojan deleted - quarantined
D:\Documenten en settings\J.R. \Mijn documenten\SOFTWARE\04. INTERNET + P2P\KaZaa 2006\21.2.06 map\klite27rc1nsane.exe Win32/Adware.Altnet application deleted - quarantined
D:\Documenten en settings\J.R. \Mijn documenten\SOFTWARE\04. INTERNET + P2P\KaZaa 2006\21.2.06 map\Klite nsane 26.3.06\klite272nsane.exe multiple threats deleted - quarantined
D:\Documenten en settings\J.R. \Mijn documenten\SOFTWARE\05. FOTO\PhotoFiltre6.2.7NLvolledig.exe probably a variant of Win32/Autorun.IXGXPKQ worm deleted - quarantined
E:\SOFTWARE\03. CLEANERS\Registryfix\registryfix.exe a variant of Win32/Adware.ErrorClean application deleted - quarantined
E:\SOFTWARE\03. CLEANERS\WINDOWWASHER_47\WINDOW_WASHER_47_FULL.EXE probably a variant of Win32/Spy.Goldun.BDFSWCX trojan deleted - quarantined
E:\SOFTWARE\04. INTERNET + P2P\KaZaa 2006\21.2.06 map\klite27rc1nsane.exe Win32/Adware.Altnet application deleted - quarantined
E:\SOFTWARE\04. INTERNET + P2P\KaZaa 2006\21.2.06 map\Klite nsane 26.3.06\klite272nsane.exe multiple threats deleted - quarantined
E:\SOFTWARE\05. FOTO\PhotoFiltre6.2.7NLvolledig.exe probably a variant of Win32/Autorun.IXGXPKQ worm deleted - quarantined

Wat soms nog wel eens wil helpen is: de audiokaart "verwijderen" in het scherm met hardware overzicht van Apparaatbeheer.
Rechtsklikken op het ikoontje hoort de keuze te geven uit - stuurprogramma's bijwerken (1), uitschakelen, installatie ongedaan maken (2), zoeken naar gewijzigde apparaten en Eigenschappen (W7). Optie (1) had je kennelijk al vergeefs geprobeerd, kies dan eens voor optie 2.

Dan pc uitschakelen en weer opstarten. Omdat de audio verwijderd is moet de pc met de melding komen dat er "nieuwe" hardware is gevonden.

Dan ligt het aan de audiokaart en cd met drivers, wat de juiste volgorde is;
of - vanuit windows alleen de drivers zien te vinden en eventuele andere software installeren,
of de cd ban de geluidskaart in de drive, moet automatisch starten (anders effe helpen), waarna er een menu getoond wordt waar je de keuze krijgt de geluidskaart te installeren (is drivers installeren, audiosoftware installeren en alles testen...).

Ben benieuwd...

Dank voor je snelle reactie! Ik zal het beslist proberen, maar zou (eigenwijs misschien) graag eerst je visie op het volgende hebben omdat ik nu toch de indruk heb dat de oorzaak dieper zit dan de geluidskaart.

A ) Ik ben nl. intussen blijven zoeken, ook omdat na opstarten (na MS updates) spontaan een MS scanprogramma startte dat 3,5 uur lang de PC scande.
Toen kwam deze mededeling:
"De volgende bestanden zijn door schadelijke software geïnfecteerd:
ם Virus: Win32/Alureon.H"

Ik heb de geadviseerde actie uitgevoerd, maar: geen verbetering.

B ) Bij het opstarten valt me op dat (z.s.m.) dubbelklikken op het Luidsprekertje rechtsonder aangeeft dat alles normaal is totdat deze (door mij al eerder genoemde) mededeling verschijnt:
"In Generic Host Process for Win32 Services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten". Nadat deze mededeling is verschenen is het weer mis: "Geen audioapparaat"
Toen ben ik toch eens in het bij deze mededeling horende foutenrapport gaan zoeken. Daar kwam in volgorde dit uit:

1. Win32-melding: inhoud foutenrapport klik hier.
2. Generic Host Process for Win32 Services
Rapport details: Dit Foutenrapport bevat informatie over de status van Generic Host Process for Win32 services toen het probleem optrad, de versie van het besturingssysteem en de gebruikte computer hardware en het IP adres (Internet Protocol) van de computer.
3. Handtekening van fout:
szAppName:svchost.exe szAppVer: 5.1.2600.551.2 szModName: unknown
szModVer:0.0.0.0 offset:001a624b
Technische gegevens klik hier:
4. Inhoud van Foutenrapport
De volgende rapporten worden aan dit foutenrapport toegevoegd:
D:\DOCUME~1\JR392F~1.OOS\LOCALS~\Temp\
WERe3a9.dir00\svchost.exe.mdmp
WERe3a9.dir00\appcompat.txt

Voor mij is het Chinees maar ik hoop dat jij er wel iets aan hebt..

C ) Na een systeemherstel werkt soms alles weer maar na 1 herstart is het weer mis. Wijst ook dat niet in de richting van een virus?
Mijn vraag is dan ook: denk je niet dat we eerst dat Alureon-virus moeten aanpakken?

Vr.Groet, osi

PS ergens op de Microsoft-site vond ik nog deze opmerking:
Virus:Win32/Alureon.H is a detection for system drivers infected by members of the Win32/Alureon family.
Zou de PC misschien daardoor de driver software niet herkennen?

Hi,
Heel goed mogelijk en afgaande op wat je hierboven laat zien, ook aannemelijk.
De enige - drastische - oplossing is alles opnieuw formatteren en installeren...
Laatste redmiddel, als al het andere niet gewerkt heeft voor mij, en voor jou ook denk ik. Het is niet niks om een (eens) goed werkende installatie opnieuw van de grond af aan op te bouwen.
Je zoektocht is ok! Het lijkt er inderdaad op dat er beschadigde / geinfecteerde systeembestanden zijn.
De eerste stap is om het virus definitief te verwijderen en daarna pas windows te herstellen.
Je poging daartoe lijkt te werken maar het ziet er naar uit dat de besmetting nog steeds aanwezig is.

Misschien een optie om je pc van een cd te starten en daarvan het virus te proberen te verwijderen?
Een hulpmiddel daarvoor is Hiren's rescuedisk .
Ook goed zou zijn AVira boot cd .
Zoeken op internet levert vast nog andere tooltjes op. Ook meer info over hoe het virus aan te pakken is welkom,

Wel op een onbesmette pc branden!

Zoeken naar Alureon leert dat het waarschijnlijk een rootkit is.
Ook Microsoft blijkt er last van te hebben.
Ik heb HIER wel wat info gevonden waaruit bllijkt dat het een serieuze besmetting is en ook zijn er instructies om er af te komen als dat lukt.
Ook het advies een schone installatie te maken komt weer voorbij.

Juist om die redenen heb ik van mijn systeem een image gemaakt toen alles werkte zoals ik wilde. Met een image kun je wat eenvoudiger terug naar een eerdere werkende installatie. In geval er een rootkit op de schijf zit moet je op zijn minst opnieuw formatteren...
Succes er mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan